Predstavljen je svjetski najsveobuhvatniji sustav upravljanja turističkom reputacijom

Sustav eDEST razvijen je kako bi destinacijama pružio sveobuhvatnu online analizu

Izvor i foto: Horwath HTL i thinktourism

Horwath HTL, globalni lider u hotelijerstvu, turizmu i konzaltingu te thinktourism, tvrtka specijalizirana za turistička istraživanja i data science, danas su predstavili inovativan sustav upravljanja turističkom reputacijom tj. alat za sveobuhvatnu analizu imidža turističke destinacije – eDEST.

Brojna mišljenja, stavovi i osjećaji turista svakodnevno se generiraju u online prostoru na društvenim mrežama (Instagram, Facebook, Twitter i YouTube), specijaliziranim stranicama za recenzije, forumima, blogovima i drugim online izvorima. Ključan izazov u tom kontekstu je mogućnost praćenja i evaluacije sadržaja na mnoštvu platformi i na više jezika, te njihovo korištenje u svrhu bržeg, jednostavnijeg i kvalitetnijeg upravljanja razvojem i promocijom destinacija.

Sustav eDEST razvijen je kako bi destinacijama pružio sveobuhvatnu online analizu, odnosno pomogao im poboljšati marketinške aktivnosti na učinkovit način. eDEST sustav pronalazi i prikuplja relevantan online sadržaj koji se analizira korištenjem big data alata kako bi se otkrili skriveni obrasci i korelacije u podacima te stekao dublji uvid u imidž destinacije i iskustvo turista na razini zemlje, regije, grada, destinacije ili turističke atrakcije.

eDEST sustav omogućuje identifikaciju i vrednovanje najvažnijih dimenzija koje utječu na imidž određene destinacije (npr. prirodu, kulturu, smještaj, gastronomiju, održivost, atmosferu u destinaciji i slično), zajedno s njihovom afektivnom vrijednošću, uključujući pozitivne osjećaje (npr. zadovoljstvo, uzbuđenje) i negativne impresije (npr. potresne situacije, gužve, nezadovoljstvo) koje turisti doživljavaju prilikom boravka u destinaciji.

Siniša Topalović, ISHC, partner u HORWATH HTL-u, izjavio je: “Oduševljeni smo ulaskom u ovo partnerstvo razvijanja sustava koji su nužni turističkom gospodarstvu za informiran i efikasan proces upravljanja marketinškim aktivnostima i općim razvojem destinacija. Po prvi put u mogućnosti smo kvantificirati elemente imidža destinacije i na taj način ocjenjivati efikasnost provedenih marketinških aktivnosti.”

Katarina Miličević, direktorica thinktourism-a, izjavila je: “Ovo je rezultat sjajne suradnje i kreativnosti međunarodnog tima na što smo iznimno ponosni. Radi se o jedinstvenom, znanstveno utemeljenom alatu koji mjeri sveukupni imidž destinacije. Nastao je kao rezultat opsežnog znanstvenog i empirijskog istraživanja thinktourism i Horwath HTL tima. eDEST je razvijen kao alat za praćenje i unaprjeđenje turističkog iskustva te za optimizaciju komunikacijsko-prodajnih aktivnosti destinacije.”

Ključne prednosti:
eDEST ima brojne značajne prednosti u usporedbi s tradicionalnim istraživanjima:
• Nema ograničenja veličine uzorka: cjenovno je konkurentan primarnom istraživanju, ali bez ograničenja veličine uzorka i geografskog tržišta, te bez jezičnog ograničenja.
• Veća učinkovitost: Učinkovita i precizna analiza koja se postiže pomoću specijaliziranog algoritma za procesuiranje prirodnog jezika.
• Sveobuhvatnije prikupljanje podataka: Mogućnost praćenja, prikupljanja i segmentiranja vrlo širokog uzorka podataka iz različitih online izvora.
• Doprinos strateškim marketinškim aktivnostima: Daje precizne i fokusirane smjernice za buduće marketinške aktivnosti.
• Bolje upravljanje reputacijom: Pruža dubinski uvid u perspektivu posjetitelja vezanu za pojedine elemente destinacije.
• Temelj za poboljšanje korisničkog iskustva: eDEST rezultati sažeto prikazuju elemente destinacije koji pobuđuju pozitivna ili negativna iskustva posjetitelja.

Iz marketinške perspektive, rezultati ovog istraživanja predstavljaju vrijedne ulazne informacije za:
• Turističke strategije
• Marketinške planove
• Strategije brendiranja
• Komunikacijske kampanje
• Optimiziranje komunikacijsko-promotivnih aktivnosti prema pojedinim tržištima.

Ključni korisnici eDEST sustava uključuju ministarstva i nacionalne turističke organizacije, regionalne i destinacijske turističke organizacije, gradske uprave, marketinške agencije, te upravitelje turističkih atrakcija.

O thinktourismu
thinktourism tim posvećen je razvoju kreativnih rješenja temeljenih na data science-u za učinkovitije donošenje odluka u turizmu. Osnovao ga je međunarodni tim znanstvenika s ciljem spajanja znanstvenih istraživanja i turističke prakse kako bi se pružila bolja podrška turističkom gospodarstvu i turistima.

O Horwath HTL-u
Horwath HTL je globalni lider za savjetovanje u turizmu, hotelijerstvu i industriji slobodnog vremena. S preko 50 ureda globalno, tisućama realiziranih projekata te preko 100 godina uspješnog poslovanja, predstavljamo prvi izbor hotelskih kompanija, turističkih destinacija i vodećih investitora u industriji.