VALICON »TOP25 REGIONAL BRANDS 2016«

Coca-Cola je novi lider na VALICON ljestvici top 25 brendova u Adria regiji. Regionalni brendovi smanjuju zaostatak za globalnima.

Izvor i foto: valicon.net

Coca-Cola je zamijenila pozicije sa Milkom, prošlogodišnjim liderom, koja sada postaje drugi najjači igrač. Treće mjesto pripada Cedeviti, koja je preuzela prošlogodišnju poziciju od Vegete. Chipsy čips, Kiki bomboni i Sprite bezalkoholno gazirano piće također su ušli među 25 top brendova.

Najzanimljivije brend priče u 2016., između ostalih, su i ove:
- Coca-Cola je zauzela vodeću poziciju nakon višegodišnjeg vodstva Milke. Međutim, Coca-Cola se ne pojavljuje na prvoj poziciji niti u jednoj od pet pojedinačno promatranih zemalja, već drži drugo mjesto na svim tržištima, osim Makedonije, gdje je na trećem mjestu.

- Chipsy, originalni srpski brend čipsa, popravio je svoju poziciju u Sloveniji i Hrvatskoj te na osnovu toga povećao i svoj regionalni uspjeh. Rezultat je najveći skok među svim izmjerenim brendovima – sa pozicije 26. Chipsy je dosegao poziciju broj 13.

- Drugi brend koji je napravio veliki skok je pasta za zube Colgate. Prošlogodišnji plasman na 21. mjestu je zamijenio 11. mjestom ove godine.

- Gotovo polovica najboljih 25 brendova sada ima regionalno porijeklo. Prošlogodišnji rezultat (VALICON TOP25 REGIONAL BRANDS 2015) je bio 15:10 u korist globalnih brendova.

Ove godine (VALICON TOP25 REGIONAL BRANDS 2016) rezultat je vrlo tijesan i glasi 13:12 za globalne brendove. „Regionalna ekipa“ je u svoj top 25 sastav uvrstila Chipsy i Kiki, dok je „Globalna ekipa“ uključila Sprite. Ovakav očiti zaokret u odnosima snaga globalno-lokalno indirektno potvrđuje da trend lokalizacije / geo porijekla ne samo da već uzima maha, nego pokazuje i prve rezultate.


TOP BRANDS

»TOP25 REGIONAL BRANDS« U SLICI

 Jako su male razlike među brendovima od treće do devete pozicije, što treba imati na umu kada se govori o „slabljenju“ ili „rastu“ pojedinih brendova. Već sljedeće godine se situacija između dva brenda može promijeniti.

Pogledamo li pojedina tržišta koja formiraju regionalno rangiranje, svi lokalni lideri su zadržali svoje pozicije. Argeta je jedini brend koji drži najbolje pozicije na dva tržišta. Regionalni i lokalni brendovi su i dalje jako snažni u svakoj od zemalja – globalni brendovi drže svega dvije (u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji) ili tri (u Bosni i Hercegovini) pozicije među deset najjačih brendova. Jedini izuzetak je Makedonija, gdje nalazimo pet globalnih na ljestvici top10 lokalnih brendova.

Donosimo i neke od najzanimljivijih brend priča iz 2016., po zemljama:
- SLOVENIJA. Donat Mg je ušao među VALICON TOP10 lokalnih brendova u Sloveniji. Po prvi puta je premium brend našao svoje mjesto među top 10 na bilo kojem od pet tržišta. Barcaffe je zadržao svoju vodeću poziciju.

- HRVATSKA. Jana je i dalje vodeći brend na hrvatskom tržištu kao jedini predstavnik voda u boci na VALICON TOP25 regionalnih brendova. Kraševa Domaćica je novi igrač među TOP10 lokalne ljestvice ove godine.
- SRBIJA. Moja kravica je jedini brend u regiji prisutan među lokalnih TOP10 brendova u dvije kategorije, sa brendovima Moja kravica mlijeko i Moja kravica jogurt.

- BOSNA I HERCEGOVINA. Dva regionalna brenda su ušla u prvih TOP10 brendova (Chipsy i Pardon) lokalne ljestvice. Argeta i dalje ostaje lokalni lider.

TOP BRANDS

- MAKEDONIJA. Jedan od najzamjetnijih skokova u TOP10 je postigla Colgate pasta za zube, koja je odmah zauzela četvrtu poziciju.
»TOP10 COUNTRY BRANDS« U SLICI


ŠTO JE NOVO U HRVATSKOJ?

Na hrvatskoj ljestvici VALICON TOP10 lokalnih brendova čak četiri brenda su zadržala iste pozicije kao i prethodne godine: Jana na uvjerljivoj vodećoj poziciji, Milka na šestoj, za njom Gavrilović, te Nivea na samom začelju.

Cedevita, Vegeta i Jamnica se drže na odličnoj trećoj, četvrtoj, odnosno petoj poziciji, dok je Domaćica uspješno ušla na TOP10 ljestvicu, na osmu poziciju, kao rezultat dosljednog rada posljednih par godina na širenju portfelja branda te co-brandinga unutar kompanije.

Franck je deveti čime opravdava rad posljednjih godina na konzistentnosti brenda, inovacijama i širenju portfelja.
Novi regionalni lider Coca Cola bilježi najveći uspjeh skokom sa pete na drugu poziciju lokalne TOP10 ljestvice u Hrvatskoj.

TOP BRANDS

»TOP25 REGIONAL BRANDS« I VALICON

VALICON TOP25 REGIONAL BRANDS je neovisno rangiranje, temeljeno na anketiranju o brendovima robe široke potrošnje (FMCG) koje uključuje pet tržišta Adria regije: Hrvatsku, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Makedoniju. Prvo rangiranje je bilo objavljeno 2012.

VALICON je jedna od najvećih regionalnih kompanija za marketinško savjetovanje i istraživanje. Orginalno iz Slovenije, VALICON je postao u potpunosti regionalna kompanija 2005. godine, sa uredima u Zagrebu, Ljubljani, Sarajevu i Beogradu.

»TOP25 REGIONAL BRANDS« METODOLOGIJA
Snaga brenda kriterij je za rangiranje. Snaga brenda računa se na temelju prepoznavanja brenda, iskustva sa istim te korištenja brenda unutar pojedinačne kategorije. Rezultati su ponderirani prema veličini populacije pojedine zemlje.
Rangiranje se temelji na reprezentativnom istraživanju provedenom na pet najvećih regionalnih tržišta: Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija i Makedonija.

Metodologija anketiranja: prikupljanje podataka u rujnu i listopadu 2016; uzorak od n=1000 do n=1500 ispitanika po zemlji; uzorak je reprezentativan po spolu, dobi, obrazovanju i regiji za populaciju od 15 do 65 godina starosti; “mix-mode” anketiranje potpomognuto računalima, uključuje reprezentativno web i dopunsko terensko anketiranje populacije bez interneta.