Turistička potražnja u Europi nastavlja rasti
Oporavak europskog turizma nastavlja se i u 2024. Očekuje se da će troškovi putovanja dosegnuti rekordne brojke
Izvor i foto: Turizmoteka/ETC
- Dolasci i noćenja stranih turista premašili su razinu iz 2019. u prvom kvartalu 2024.
- Oporavak je stabilan, ali neujednačen po regijama i izvornim tržištima zbog tekućih rizika.
- Sportski događaji, velika potražnja za putovanjima i inflacija podižu turističku potrošnju na rekordne razine.
Europska turistička industrija doživljava snažan oporavak u prvim mjesecima 2024. godine . Na temelju podataka iz izvještajnih destinacija, strani dolasci (+7,2%) i noćenja (+6,5%) u prvom kvartalu godine premašili su brojke iz 2019. Time se nastavlja uzlazni trend zabilježen 2023., koji je zabilježio dolaske stranaca 1,2% ispod razine iz 2019., a noćenja samo 0,2% ispod. Oporavak je u velikoj mjeri potaknut snažnim unutarregionalnim putovanjem potaknutim Njemačkom, Francuskom, Italijom i Nizozemskom. To je povezano s potražnjom iz SAD-a, koje je i dalje najvažnije europsko tržište za dugolinijske prijevoze.
Podaci su to prema posljednjem izdanju tromjesečnog izvješća ' Europski turistički trendovi i izgledi ' koje je jučer objavila Europska komisija za putovanja (ETC). To izvješće prati učinak europskog turizma u prvom kvartalu godine te makroekonomske i geopolitičke čimbenike koji utječu na izglede industrije na kontinentu.
Komentirajući objavu izvješća, Miguel Sanz, predsjednik ETC-a , rekao je:
„Prve brojke za 2024. otkrivaju pozitivne izglede za europski turizam ove godine. Potrošnja potrošača na putovanjima trebala bi znatno porasti diljem Europe, dosegnuvši rekordne brojke u nadolazećim mjesecima. Ovaj će poticaj podržati putničke i turističke tvrtke na koje su uvelike utjecale godine pandemije i stalna gospodarska nestabilnost. Ipak, visoke cijene i geopolitički rizici ostaju ključne prepreke za turizam, budući da sektor u cjelini također nastoji usvojiti odgovornije prakse u korist lokalnog stanovništva i očuvanja okoliša.”
Snažan oporavak europskog turizma, ali razlike ostaju
Podaci od početka godine do danas pokazuju da odredišta u južnoj Europi vode u oporavku u pogledu broja međunarodnih posjetitelja u usporedbi s razinama iz 2019., uključujući Srbiju (+47%), Bugarsku (+39%), Tursku (+35%), Maltu (+35%), Portugal (+17%) i Španjolska (+14%).
Ta odredišta nude iskustvo odmora po konkurentnim cijenama, često u kombinaciji s blažim zimskim temperaturama. Nordijske zemlje također bilježe porast turističke aktivnosti, budući da su noćenja porasla iznad razine prije pandemije. To povećanje posebno je vidljivo za Norvešku (+18%), Švedsku (+12%) i Dansku (+9%). Ovo veliko zanimanje djelomično je potaknuto zimskim sportskim turizmom i privlačnošću sjevernog svjetla.
U međuvremenu, zemlje u baltičkoj regiji i dalje zaostaju zbog izazova izazvanih ratom u Ukrajini, a Latvija bilježi najmanji broj međunarodnih dolazaka nakon pandemije (-34%), a slijede je Estonija (-15%) i Litva (-14). %).
Podaci iz prvih nekoliko mjeseci 2024. također pokazuju neujednačenu izvedbu tržišta dugolinijskog izvora. SAD i Kanada i dalje dominiraju, odražavajući trendove iz 2023. Također je zabilježen porast putnika iz Latinske Amerike, posebice Brazila, tijekom prvog kvartala godine. Nasuprot tome, iako regija APAC pokazuje znakove poboljšanja u usporedbi s prošlim kvartalom, oporavak je i dalje skroman i neujednačen. Dok se kineski putnici počinju vraćati u Europu, oporavak iz Japana još je spor.
Unatoč izazovima, potražnja potrošača ostaje snažna
Inflatorni pritisci i geopolitičke neizvjesnosti i dalje su veliki problem za europsku turističku industriju. Rat u Ukrajini i dalje utječe na turističke tokove, posebno u srednjoj i istočnoj Europi. U međuvremenu, rat između Izraela i Hamasa sada značajno utječe na putovanja iz Izraela u Europu, pri čemu je dolazak Izraelaca pao za 54% u odnosu na prošlu godinu u prvom tromjesečju na svim odredištima. Za profesionalce u turizmu najvećim izazovima smatraju se troškovi smještaja (59%), poslovni troškovi (52%) i nedostatak osoblja (52%).
Suprotno tome, društveni razgovori na internetu o putovanjima u Europi imaju izrazito pozitivne tonove, nadmašujući rasprave o drugim globalnim regijama kao što su Amerika, Afrika i Azija-Pacifik početkom 2024. Istiću se pohvale sezonskoj ljepoti, avanturama na otvorenom i jedinstvenim kulturnim događajima poput karnevala koji se slavi diljem europskih zemalja.
Podaci o potrošačima također pokazuju da su putovanja i dalje glavni prioritet u 2024. Potrošnja turista unutar Europe i turista na duge relacije porasla je početkom 2024. Predviđanja pokazuju da će putnici ove godine potrošiti 742,8 milijardi eura u Europi, što je povećanje od 14,3% u usporedbi sa 2023. To se može pripisati i inflaciji i rastućim preferencijama putovanja, pri čemu se putnici potencijalno odlučuju za dulje boravke ili raznovrsnija iskustva. Njemačka će biti glavni izvor potrošnje putnika, s udjelom od 16% ukupne potrošnje u Europi 2024.
Očekuje se da će Olimpijske igre u Parizu i Euro 2024. povećati potražnju u Francuskoj i Njemačkoj
Ovo će ljeto u Europu donijeti dva velika sportska događaja: Olimpijske igre u Francuskoj i UEFA Europsko nogometno prvenstvo u Njemačkoj. Očekuje se da će Olimpijske igre privući porast domaćih i međunarodnih turista, a utjecaj će se proširiti i izvan samog grada Pariza. Predviđa se rast ulazne potrošnje od 13% za Pariz i 24% za cijelu Francusku na razini 2019. Euro će biti manje koncentriran u glavnom gradu Njemačke, s igrama u deset gradova. Očekuje se da će to ponuditi disperziraniju korist, pri čemu će svi gradovi koji sudjeluju biti spremni doživjeti značajan porast prihoda od turizma.
Cijeli izvještaj možete preuzeti ovdje