Dajte nam domaćeg!

Konzumacija vina

Izvor i foto: Privredni vijesnik      Autor: Krešimir Sočković 

"Čak 93 posto konzumenata vina ističe kako više vole domaća vina, a samo sedam posto njih svoj je glas dalo vinima koja dolaze iz inozemstva, kaže Goran Pavlović" 

Vinska smo zemlja pa nas ne treba iznenađivati podatak da ukupno 89,9 posto građana barem ponekad pije vino. Četvrtina njih (25,8 posto) vino pije barem jednom tjedno, a samo u posebnim prilikama to čini 23,9 posto domaćih potrošača, pokazuje istraživanje koje je proveo magazin Ja trgovac.

Istraživanje o konzumaciji vina proveli su ovaj magazin i agencija Hendal tijekom lipnja 2017. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.

Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitani-ka unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. Da vino konzumiraju rijetko, navodi 16,2 posto ispitanika, barem jednom mjesečno ovo piće si priušti njih 14,9 posto, a da ga konzumiraju svaki dan, ističe nemalih 9,1 posto sudionika istraživanja.

TRGOVINA - NAJČEŠĆE MJESTO ZA KUPNJU
Pritom je crno vino popularnije među konzumentima vina sa 55,2 posto udjela, bijelo vino preferira njih 41,1 posto, a rose je najčešći izbor za 3,8 posto konzumenata.
“Malo je kategorija u kojima se potrošački etnocentrizam tako jasno očituje kao u vinu. Naime, čak 93 posto konzumenata vina ističe kako više vole domaća vina, a samo sedam posto njih svoj je glas dalo vinima koja dolaze iz inozemstva”, navodi Goran Pavlović, glavni urednik magazina Ja trgovac.

Podijelimo li Hrvatsku na vinske regije, vidimo da Dalmacija ima malu prednost pred Slavonijom i Istrom. Naime, da najviše vole piti vino koje dolazi iz Dalmacije, navodi trećina konzumenata (33,1 posto), dok su slavonska vina najdraža za njih 24,6 posto, a istarska za 23 posto konzumenata. Potom dolazi Hrvatsko zagorje sa 14,6 posto, dok je na začelju Moslavina sa 4,7 posto udjela.

I na kraju, ispitnicima je bilo postavljeno i pitanje gdje hrvatski građani najčešće kupuju vino. Najveći dio njih, ukupno 62,1 posto, izjavilo je da to čini u trgovini, a značajan je broj i onih (30,2 posto) koji vino kupuju kod vinara u rinfuzi. U vinoteci, pak, vino kupuje 7,7 posto konzumenata ovoga pića.

TREĆINA KONZUMENATA (33,1 POSTO) USTVRDILA JE KAKO NAJVIŠE VOLI PITI VINO IZ DALMACIJE

55,2%
ispitanika preferira crno vino

41,1%
anketiranih odlučuje se
bijelo vino

3,8%
konzumenata
najčešće bira rose