Španjolski hotelijeri predviđaju pad dolazaka stranih turista


Izvor i foto: Turizmoteka/TUI Riu Papaya 

Usporavanje njemačkog tržišta, Brexit i kolaps Thomasa Cook-a uzeli su danak u turizmu Španjolske, za koji se očekuje da će 2019. završiti padom dolazaka stranih turista, prvi put od 2009., iako uz povećanje rashoda. To je prognoza španjolskih hotelijera: u preostala dva mjeseca do kraja godine 82,8 milijuna dolazaka zabilježenih u prošloj godini neće biti dostignuto, ali Španjolska će nadmašiti prošlogodišnji prihod od turizma od 89.856 milijuna eura.

"Očekujemo da ćemo u 2019. ostvariti manje dolazaka nego 2018.No, nije zabrinjavajuće jer ne znamo hoće li biti 500.000 ili 100.000 manje turista, ali ono što znamo je da su prihodi od turizma do listopada povećani za 2,5% ", rekao je Juan Molas, predsjednik CEHAT-a, španjolske hotelijerske udruge, a tijekom predstavljanja zimskih prognoza te udruge.

Ako se te prognoze ostvare, bio bi to kraj uzastopnih španjolskih rekorda u dolascima stranih turista. Posljednji put se to dogodilo 2009. godine, kada je stiglo 52,1 milijuna turista, 8,8% manje nego 2008. Od tada strani turizam u Španjolskoj bilježi uzlazni trend koji je naglo skočio s padom konkurentskih destinacija poput Turske, Tunisa i Egipta. 

Prije nekoliko godina, oporavak tih tržišta pokrenuo je alarm u industriji naviknutoj na obaranje rekorda. U 2018. godini prvi su se znakovi slabljenja vidjeli kada je ljeto u Španjolskoj završilo bez rekordnih visokih rezultata, prvi put od 2010. Ljetni period je dobar način za mjerenje uspješnosti cjelokupne sezone; koji je tada nisu završio negativno, ali s porastom od 1,1% u odnosu na 2017., pokazujući jasne simptome usporavanja. U 2017. godini stopa rasta španjolskog turizma bila je 8,9%, a 2016. godine 10,3%.

Dobar učinak konkurentskih destinacija pridodan očekivanom sporazumu o Brexitu i ekonomsko usporavanje u Europi, vođeno njemačkim motorom koji je počeo kašaljucati, kao i drugi čimbenici poput lijepog vremena na sjeveru Europe, uzrokovali su da je broj stranih turista u Španjolskoj u srpnju, kolovozu i rujnu ove godine smanjio za 0,7% u odnosu na isto razdoblje 2018. Međutim, dolasci do rujna porasli su 1,25% (67,1 milijun). Trenutno španjolska turistička industrija čeka podatke za posljednja tri mjeseca u godini koji će biti presudni.

Španjolski hotelijeri predviđaju pad u stranim turističkim dolascima

U tom kontekstu, španjolski hotelijeri očekuju stabilnost za zimsku sezonu, sve od studenog do ožujka (Veliki tjedan), a nakon kolapsa Thomasa Cook-a u rujnu koji je pokrenuo alarme za tu industriju. No, Turoperatori Jet2 i TUI brzo su reagirali i uspjeli su pokriti mnoga slobodna mjesta koja je ostavio britanski div. Prema CEHAT-u, potražnja se održava tako da će od Božića nadalje, Kanarski otoci (regija koja je najviše pogođena) imati jednake stope popunjenosti kao i prethodnih godina.
Istodobno, prema istraživanju španjolskog hotelskog udruženja i PwC-a, samo 10% hotela očekuje veću ponudu ove zime, dok 79% očekuje stope slične prethodnoj godini. Međutim, 44% menadžera hotela očekuje nisku profitabilnost zbog pada prihoda uzrokovanog rastom rashoda.