Optimizam i nada da se vraćamo putovanjima: Booking.com otkriva što misle putnici

Izvor i foto: Turizmoteka/Booking.com

Novo istraživanje u koje je bilo uključeno više od 28.000 putnika iz 28 zemalja i teritorija uključujući i njih 1001 iz Hrvatske, otkriva da povodom distribucije cjepiva ljudi širom svijeta željno iščekuju nova putovanja

● 71% putnika iz cijelog svijeta radije bi otišlo na odmor u 2021. nego pronašlo pravu ljubav
● Dvije trećine putnika (66%) više se nada putovanjima u 2021. godini zahvaljujući vijestima o uspjehu cjepiva protiv bolesti COVID-19
● 64% putnika kaže da su im putovanja sada važnija nego prije pandemije
● Šest od deset putnika (61%) uvjereno je da će do ljeta 2021. moći otići na plažu
● Više od polovice putnika (59%) tvrdi da neće putovati u inozemstvo dok ne prime cjepivo

 Zbog utjecaja bolesti COVID-19 na naše svakodnevne živote protekla je godina bila jedna od najtežih dosad. Održavanje fizičke udaljenosti i ostajanje kod kuće postali su dio „novog normalnog“. Iako teški dani možda još uvijek nisu iza nas, nova istraživanja otkrivaju da naša želja za istraživanjem svijeta ostaje nepromijenjena i da nakon mjeseci ograničenja putnici konačno vide svjetlo na kraju tunela, zahvaljujući primjeni cjepiva i drugim revolucionarnim medicinskim postignućima u borbi protiv bolesti COVID-19.

S misijom da svima olakša da istraže svijet, vodeća digitalna platforma za putovanja, Booking.com, donosi rezultate istraživanja provedenog među više od 28.000 putnika iz 28 država i teritorija* kako bi se saznalo čemu se putnici najviše nadaju sada kada ponovno postaje sigurno putovati te što smatraju potrebnim za oporavak turističkog sektora.

Cjepiva ulijevaju nadu i vraćaju optimizam putnicima
Iako se zna da pandemija još uvijek nije iza nas, dvije trećine putnika iz cijelog svijeta (66%) više se nadaju putovanjima u 2021. godini zahvaljujući ustrajnoj predanosti znanstvenih i zdravstvenih zajednica te primjeni cjepiva protiv bolesti COVID-19. Jednako toliko putnika (66%) navodi kako im je to što nisu bili u mogućnosti više putovati u 2020. godini potaknulo još veću čežnju za putovanjima u 2021. godini.

Povjerenje u učinkovitost cjepiva na visokoj je razini. Više od polovice putnika širom svijeta (59%) navodi kako neće putovati u inozemstvo dok ne prime cjepivo, a taj broj doseže 68% među putnicima starijima od 55 godina. Nadalje, 55% putnika kaže da će putovati samo u zemlje koje su uvele programe cijepljenja. Međutim, još uvijek postoji određena razina suzdržanosti među dvije petine putnika (41%) koji su i dalje skeptični glede toga hoće li cjepivo doista doprinijeti sigurnijim putovanjima.

U razdoblju nakon pandemije putovanja postaju glavni prioritet
Unatoč tome što su uglavnom optimistični, putnici širom svijeta potvrđuju da je to što u 2020. nisu mogli putovati kao prethodnih godina znatno utjecalo na njihovu dobrobit. Njih 48% primijetilo je negativan učinak na svoje mentalno zdravlje, a 47% kaže da im se javio osjećaj zatočenosti u vlastitom domu zbog ograničenja putovanja.

Njih 64% kaže da su im putovanja sada važnija nego prije pandemije. I to do te mjere da je gotovo tri četvrtine putnika (71%) izjavilo kako bi radije otišli na odmor u 2021. nego pronašli pravu ljubav. Ujedno bi i njih 66% dalo prednost putovanjima u odnosu na uspjeh na poslu te bi radije otišli na odmor nego dobili promaknuće.

Više od polovice putnika (53%) iskoristilo je višak vremena kod kuće za planiranje budućih putovanja, dok ih je gotovo polovica (45%) uštedjela više slobodnih dana, pa ih veseli mogućnost dužeg odmora u 2021. Prilikom maštanja o svom sljedećem odmoru šest od deset putnika (61%) vjeruje da će moći otputovati negdje na plažu do ljeta 2021., a 23% njih kaže da će im opuštajući izlet na plažu ili u spa centar biti prvi oblik putovanja na koji će otići kad to ponovno bude sigurno. Nakon iscrpljujuće godine samo 6% putnika rezervirat će aktivno putovanje, a samo 5% njih odabrat će odmor u gradu kao prioritet.

Zajedničkim naporima do zajedničkog cilja
Kako bi putnici na siguran način mogli ponovno istražiti odredišta za kojima čeznu, čini se da se svi slažu da vlade, putnici i općenito sektor putovanja moraju surađivati.

Uslijed utjecaja bolesti COVID-19 na sektor putovanja 95% putnika iz cijelog svijeta smatra da tom sektoru treba podrška kako bi se oporavio. Dvije trećine putnika (66%) vjeruju kako su vladini financijski poticaji potrebni za oporavak sektora putovanja, a više od polovice putnika (56%) boji se da taj sektor možda neće opstati bez vladinih potpora. Kada je riječ o praktičnijim propisima, 72% putnika navodi kako je potreban širi pristup testiranju na koronavirus prije putovanja, a 70% njih kaže kako bi vlade trebale surađivati s putničkim udruženjima i pružateljima usluga putovanja kako bi se postavili dosljedniji standardi.
Iako 70%** ispitanih partnera Booking.com-a uz određenu rezervu iskazuje optimizam glede budućnosti svog poslovanja, slažu se sa stavom putnika da je sektoru putovanja potrebna podrška jer bi većina njih voljela da vlade u budućnosti poduzmu više kako bi pružile potporu ovom sektoru tijekom trenutačne pandemijske krize. Prema mišljenjima iznajmljivača smještajnih objekata svih vrsta i veličina, sljedeća tri ključna područja zahtijevaju pozornost: dosljedniji međunarodni standardi kada su u pitanju savjeti i pravila za putovanja, brži programi primjene cjepiva i širi pristup testiranju na koronavirus prije putovanja**.
Međutim, kako 62%** pružatelja smještaja očekuju povećani interes za putovanja u 2021. godini, oni i dalje odrađuju svoj dio kako bi osigurali da se putnici osjećaju sigurno, a gotovo 70%** njih pojačalo je zdravstvene i sigurnosne mjere te su unaprijedili postupak čišćenja.
Pružatelji smještaja nisu jedini koji su spremni zasukati rukave. I 60% putnika iz cijelog svijeta spremno je prihvatiti da će moći putovati samo uz dokaz o cijepljenju. Istovremeno bi 73% putnika pristalo na nošenje maske za lice tijekom putovanja, a 64% njih čak bi podržalo i zabranu putovanja osobama bez maske (uz opravdane izuzetke). Dvije trećine putnika (66%) spremne su putovati isključivo u malim skupinama od 2 do 6 osoba.

Kako bi se pružila izravnija podrška turističkoj industriji, 17% putnika širom svijeta planira iskoristiti bonuse/vaučere od otkazanih putovanja umjesto da zatraže povrat novca, a jednako će ih toliko kupiti vaučere za obitelj i prijatelje, koji će se moći iskoristiti kada ponovno postane sigurno putovati. Osim toga, 31% putnika planira odabrati manje popularna odredišta, a 27% njih želi rezervirati neovisne smještajne objekte ili one u svom gradu ili njegovoj okolici kako bi podržalo lokalne tvrtke (20%).


Arjan Dijk, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing u Booking.com-u, komentira: „Booking.com i dalje vjeruje kako će u nekom trenutku u bliskoj budućnosti svi opet moći putovati i doživjeti svijet zajedno. Kako se počinje nazirati svjetlo na kraju tunela, i dalje smo predani pružanju podrške svima koji se spremaju ponovno putovati kad to opet bude sigurno te surađujemo sa svima koji rade u sektoru putovanja kako bismo osigurali oporavak sektora i bolju, svjetliju budućnost. Vođeni našom misijom da svima olakšamo da istraže svijet, kada dođe pravo vrijeme za otkrivanje mjesta, kultura i iskustava o kojima smo svi sanjarili, pobrinut ćemo se da ih možete pronaći na Booking.com-u.“

METODOLOGIJA


*Ovo istraživanje proveo je Booking.com na uzorku odraslih osoba koje planiraju putovati u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno su sudjelovala 28.042 ispitanika iz 28 zemalja i teritorija (uključujući 1003 iz Argentine, 1002 iz Australije, 1000 iz Brazila, 1003 iz Danske, 1002 iz Francuske, 1004 iz Hong Konga, 1001 iz Hrvatske, 1000 iz Indije, 1000 iz Italije, 1002 iz Izraela, 1000 iz Japana, 1003 iz Južne Koreje, 1001 iz Kanade, 1000 iz Kine, 1002 iz Kolumbije, 1002 iz Meksika, 1000 iz Nizozemske, 1000 iz Novog Zelanda, 1005 iz Njemačke, 1003 iz Rusije, 1000 iz SAD-a ,1000 iz Singapura, 1005 iz Španjolske, 1001 iz Švedske, 1003 iz Tajlanda, 1000 iz Tajvana, 1000 iz Ujedinjene Kraljevine i 1000 iz Vijetnama). Ispitanici su ispunili online anketu u siječnju 2021. godine.

**Istraživanje je proveo Booking.com na uzorku svojih smještajnih partnera. Ukupno je sudjelovao 3.491 ispitanik iz 20 zemalja i teritorija (uključujući 86 iz Australije, 85 iz Austrije, 177 iz Brazila, 395 iz Francuske, 136 iz Grčke, 212 iz Hrvatske, 109 iz Indije, 69 iz Indonezije, 492 iz Italije, 79 iz Japana, 12 iz Kine, 55 iz Meksika, 296 iz Njemačke, 120 iz Poljske, 96 iz Portugala, 197 iz Rusije, 241 iz SAD-a, 353 iz Španjolske, 65 iz Tajlanda i 218 iz Ujedinjene Kraljevine). Ispitanici su ispunili online anketu u veljači 2021. godine.