Njemačka:Slabi siječanj za ljetne rezervacije

Stanje rezervacija za odmor u 2019. u odnosu na prodaju u prošloj godini u rastu samo za travanj i lipanj

Izvor: Turizmoteka/GfK     Foto: TUI

Ono što se već čulo iz svih dijelova industrije potvrđuju podaci tvrtke za istraživanje tržišta GfK: Prema njihovoj analizi, siječanj je bio razočaravajući mjesec u distribuciji putovanja. Rezervacije ostvarene za tekuću zimsku sezonu su šest posto niže od prethodne godine. Međutim, još ozbiljniji su padovi ljetnih odmora. Rezervacija za ljetni odmor u siječnju je bilo devet posto manje u odnosu na siječanj prošle godine, navodi GfK.

Istina mjesec siječanj u 2018. bilježio je dvoznamenkasti rast prodaje. To relativizira gubitke u ovogodišnjem siječnju, objašnjavaju tržišni istraživači. Ipak, brine razmjerno slaba potražnja za odmor na njemačkom tržištu. Prodaja putem interneta ne može se usporediti s prošlogodišnjom prodajom za ljetne rezervacije u siječnju, nego je za jedan postotni bod niža. Za ljetne praznike rezervirane u turističkim agencijama, prodaja je sada u padu već treći mjesec zaredom.

Dva posto niža u odnosu na prethodnu godinu

Na cjelokupnom tržištu - tj. rezervacija odmora u stacionarnim putničkim agencijama i na on-line putničkim portalima organizatora i OTA kombinaciji – rezervacije za ljeto su trenutno na kumulativnom minus dva posto.
Nakon pada rezervacija u siječnju, prema trenutnim podacima, samo ljetni mjeseci putovanja u lipnju i listopadu pokazuju pozitivne prodajne bilance. Međutim, povećanje rezervacija za lipanj od 9,2 posto, nedovoljno je s obzirom na 15,8-postotni pad rezervacija za svibnj. Ljetni mjeseci u srpnju i kolovozu, kao i u rujnu, trenutno bilježe između jedan i tri posto manje rezervacija u odnosu na prethodnu godinu. 68,8 posto, više od dvije trećine prometa u siječnju su rezervacije za putovanja u ljetnoj sezoni.

Prema GfK, zimska sezona, koja traje do kraja travnja, kumulativno je manja dva postotna boda u odnosu na prethodni mjesec, ali saldo ostaje pozitivan - plus četiri posto. Međutim, prodaja putovanja u sljedećih osam mjeseci ne odgovara prodaji iz pre