Kakva je budućnost Croatia Airlinesa?

Izvor : HRT

Autor: V.K./Studio 4/IMS/HRT

Foto: Miroslav Lelas / PIXSELL

Nakon što je javnost, ali prije svega što su potencijalni putnici pozdravili dolazak nisko budžetne Irske zračne kompanije koja u Hrvatsku namjerava dovesti do 3 milijuna novih korisnika zračnog prometa, kompanija se obrušila na Croatiju Airlines koja po njima uživa „nelegalne" državne potpore.

Tonči Peović, predsjednik Udruženja zračnih luka, naglasio je u emisiji Studio 4, kako je Ryanair jedan od najvećih avio prijevoznika i spada u kategoriju nisko budžetnih prijevoznika koji je dostupan širem krugu korisnika.

- Hvale vrijedno je to što će Ryanair slijetati u Zagreb što će generirati veću potražnju za cjenovno povoljnijim „sjedalima”, rekao je.

Na pitanje je li dolazak Iraca potencijalni polovni problem za Croatiju Airlines.

- Što se tiče potpore države avio prijevoznicima definirano je europskim smjernicama, zakonima i direktivama. Pomno se pazi da se ne radi nelegalna potpora, međutim u stanju u kojem se nalazi Croatia Airlines glede perioda covid-19, kao i mnoge kompanije, države su im odlučile dati pomoć uz pristanak institucija europske zajednice, istaknuo je.

- Potpora se odnosi na likvidnost i segment prometovanja domaćih linija koje su obvezane ugovorenim prometom Croatia Airlinesa s Hrvatskom državom već desetak godina. Ove se godine raspisuje novi natječaj na koji se može javiti bilo koji avioprijevoznik, ali se nadam da će to uspjeti nacionalnoj aviokompaniji kako bi pokrila domaći promet koji je bitan segment, naglasio je Peović.

Irska avio kompanija posluju bez pomoći države, kupuje nove zrakoplove, a Croatia Airlines odustaje od kupnje novih zrakoplova.

- Nisam pristalica državnih aviokompanija zato što se nisu pokazale efikasnim u srazu s privatnim poduzetnicima širom Europe. Mali je broj kompanija u EU koje su u vlasništvu država i takvo vlasništvo usporava djelovanje menadžmenta, rekao je.

Europska legislativa je jedna od najliberalnijih što se tiče prometovanja unutar Europe i time su nisko tarifne kompanije došle u svaku zemlju članicu i polučile uspjehe prema tradicionalnim nacionalnim kompanijama.

- Do sada su nisko budžetne kompanije bile prisutne na hrvatskoj obali, rekao je.

Zračna luka Zagreb donijela je popust na nove linije koji je ciljan na svakog prijevoznika koji će te linije otvarati. Croatia Airlines već ima neke linije za koje je aplicirao i Ryanair i oko toga su neki prijepori glede direktiva EU, govori Peović.

- Pred Croatiom Airlines je period restrukturiranja. Činjenica je da oni koji se nisu uspjeli restrukturirati su u teškom stanju. Tu je sve regulirano europskim direktivama, rekao je.