Booking.com otkriva kako su putnici iz Hrvatske ovo ljeto ponovo otkrili domaće destinacije

Izvor i foto: Turizmoteka/Google.com

Udaljenost koju putnici iz Hrvatske prijeđu putujući smanjila se za 56% u usporedbi s prijašnjim godinama. Unatoč tome mirne obale ispod Velebita u Starigrad-Paklenici i otočki gradovi Hvar, Malinska i Korčula bile su im najpoželjnije destinacije u 2020. godini!

 Iako putovanja nisu što su bila tijekom ovih nepredvidivih vremena, podaci koje je prikupio Booking.com pokazuju kako se sreća koju donose putovanja ne mjeri u kilometrima. Planovi putovanja drastično su se promijenili u 2020. godini zbog čega su putnici dobili priliku istraživati destinacije koje su bliže doma otkrivajući ili ponovo otkrivajući skrivena blaga koja se praktički nalaze na kućnom pragu.
Proučavajući ostvarena putovanja ovog ljeta, Booking.com je došao do podatka kako se prosječna udaljenost koju su putnici iz Hrvatske prešli putujući (lipanj - kolovoz) smanjila za 56%(1) u usporedbi s istim periodom prošle godine što je malo manje od globalnog prosjeka koji iznosi 63%. Gledajući podatke dobivene u ljeto 2019. godine, putnici iz Hrvatske su u prosjeku putovali 726 kilometara po rezervaciji (1). Ovo ljeto ta udaljenost se smanjila na samo 322 kilometra po rezervaciji (1), što iznosi nešto više od udaljenosti Zagreb-Šibenik (2).

Sreća se ne mjeri u kilometrima

Čak 68%(3) prijeđene udaljenosti putnika iz Hrvatske između 1. lipnja i 31. kolovoza 2020. godine bilo je unutar Hrvatske, u usporedbi sa samo 17% u istom periodu u 2019. godini. Obala i rustikalni otočni gradovi uz pripadajuće prirodne ljepote na vrhu su liste popularnih destinacija koje su putnici iz Hrvatske rezervirali ovo ljeto. Mnogi od njih koristili su priliku i putovali kako bi posjetili obitelj i prijatelje s kojima se nisu mogli susresti tijekom restrikcija putovanja i mjera fizičke udaljenosti. Iako je Hrvatska na vrhu ljestvice najpopularnijih destinacija koje su putnici iz Hrvatske rezervirali ovo ljeto, slijede ih Njemačka, Italija, Bosna i Hercegovina i Austrija pokazujući kako su neki putnici iz Hrvatske putovali van države da bi uživali u putovanjima, ali su ipak ostajali unutar kontinenta.

Ponovo otkrivene destinacije - od predivne Starigrad-Paklenice do zadivljujuće prirode i kulture hrvatskih otoka

Mnogi putnici iz Hrvatske ponovo su otkrili šarmantne domaće destinacije na čelu s otocima za koje se javio pojačani interes ove sezone. Domaće destinacije koje su ovo ljeto bile veoma tražene su Starigrad-Paklenica i otočki gradovi Stari Grad, Hvar, Malinska i Korčula.
Iako su neke ruralne destinacije sve popularnije, dugoročno su provjereni urbani favoriti još uvijek na vrhu liste najpoželjnijih odredišta. Ovo ljeto te destinacije za putnike iz Hrvatske su gradovi Zagreb, Zadar, Split i Dubrovnik(6).
Što se tiče odabira smještaja, putnici iz Hrvatske su ove godine najčešće odabirali odsjedati u kampovima, zatim u villama i kućama za odmor (7). Porast rezervacije smještaja u kampovima pokazuje promjenu trendova u putovanjima. Ako uspoređujemo podatke s kraja 2019. godine prije nego se znalo da će naši planovi za putovanja u 2020. godini biti ometeni globalnom pandemijom, samo 13% putnika iz Hrvatske namjeravalo je odsjesti u kampovima dok ih je čak 64% planiralo provesti svoj odmor u hotelima(8).

Neočekivani planovi za putovanja ovog ljeta

Iako su događaji koji su ove godine doveli do velikih promjena u navikama putnika i odabiru destinacija, putovanja su ipak ostala velika želja za mnoge. Krajem 2019. godine putnici iz Hrvatske sanjarili su o prekrasnim plažama (61%) i izletima u užurbane gradove (57%), a čak 49% ih je sanjarilo o tome da posjeti obitelj i prijatelje i prije nego su znali da će im kontakt biti ograničen ove godine(8).
Mnoge destinacije na listama želja putnika nalaze se veoma daleko i do njih bi trebalo putovati avionom, a ove godine mnogi su otkrili predivne lokacije u blizini svog prebivališta. Putnici iz Hrvatske su i u 2020. godini uvažavali svoje želje za putovanjima samo su to radili malo bliže doma, bilo da su posjetili plaže Starigrad-Paklenice umjesto Dubaia ili istraživali grad Zagreb umjesto Londona.
Arjan Dijk, viši potpredsjednik i direktor marketinga u Booking.comu: “Tijekom ovih nepredvidivih vremena ohrabrujuće je vidjeti da unatoč tome što su se naši planovi i prioriteti promijenili, naša strast prema putovanju nije. Bilo da se radio o novim uspomenama, učvršćenim odnosima ili podijeljenim osmjesima, ovo ljeto smo dokazali kako se sreća ne može mjeriti u kilometrima i da postoji puno pustolovina i mjesta za istraživanje koja se mogu otkriti u blizini. Naša misija je olakšati svima da istraže svijet nudeći najširu ponudu, vrijednost i jednostavno iskustvo kako bi putnici mogli uživati u na svojim putovanjima čim postane sigurno putovati blizu ili daleko."

Napomena Google.com-a:
1. Prosječna udaljenost je izračunata uzimajući udaljenost između procijenjene lokacije osobe koja rezervira na temelju IP i destinacija (ravna linija). Izmjene kroz godine izračunate su gledajući rezervacije putnika iz Hrvatske između 1. lipnja i 31. kolovoza 2020. u usporedbi s istim mjesecima 2019. godine.
2. Udaljenost između Zagreba i Šibenika izračunata na 344 kilometra
3. Udio u ukupnoj udaljenosti koju su putnici iz Hrvatske na temelju kombinirane apsolutne udaljenosti između matičnih gradova i odredišta svih putovanja.
4. Na temelju najpopularnijih odredišta od 1. lipnja do 31. kolovoza 2020. (domaća i međunarodna)
5. Kako bi se izračunala najpopularnija odredišta, 100 najviše rezerviranih odredišta u Hrvatskoj razvrstano je prema godišnjoj razlici u rezervacijama između lipnja i kolovoza 2020. i istih mjeseci 2019. Zbog ukupnog pada putovanja to ne znači da su popularne destinacije zabilježile apsolutni porast broja rezervacija.
6. Najpopularnije rezervirane domaće destinacije od 1. lipnja do 31. kolovoza 2020. za putnike iz Hrvatske
7. Najpopularnije vrste smještaja koje su putnici iz Hrvatske rezervirali na Booking.comu između 1. lipnja i 31. kolovoza 2020. i istih mjeseci 2019. na temelju međunarodnih i lokalnih putovanja.
8. Istraživanje je naručio Booking.com, a neovisno je provedeno na uzorku od 50.688 ispitanika na 29 tržišta uključujući 993 iz Hrvatske. Da bi sudjelovali u ovom istraživanju ispitanici su trebali imati 18 godina ili više, morali su putovati barem jednom u posljednjih 12 mjeseci i biti ili primarni donosilac odluka ili uključeni u donošenje odluka o svom putovanju. Istraživanje je provedeno putem interneta i održano je u studenom 2019.