Upute HZJZ-a za čišćenje objekata za iznajmljivače

Izvor i foto: HRT
Autor: Regina Zubanović/DJH/HRT

Zavod za javno zdravstvo dao upute kako čistiti i dezinficirati dom i poslovne prostore. Splitska ekipa provjerila je koliko se i kako privatni iznajmljivači pridržavaju uputa HZJZ-a.

U splitsku trajektnu luku jutros je uplovio trajekt iz Ancone. Njegovo uplovljavanje na toj redovitoj liniji koje dva puta tjedno povezuje Italiju i Split.

U ovom trenutku još nemamo podataka koliko je putnika na brodu, detalje ćemo znati nakon konferencije za novinare u 9 sati. Rečeno nam je tek da će se svi Talijani ili se morati vratiti natrag u Italiju ili će biti odvedeni u karantenu. Što se tiče domaćih putnika bit će im naređena samoizolacija od 14 dana. Traje ta provjera putnika, sve su dežurne službe na terenu.

Izdane su razne preporuke pa tako i preporuke za čišćenje obiteljskih domova i poslovnih prostora. Ta je tema zanimljiva na ovom području gdje je puno privatnih iznajmljivača.

- Pitanje je što napraviti kada gost dođe. Najbolje je provjeriti stranice HZJZ-a, oni su objavili naputke. Tamo piše da ako se radi o gostima iz Italije da se to obavezno mora javiti epidemiologu. Ako postoji osoba sa sumnjama na nekakvu prehladu ili nešto što bi moglo upućivati na koronavirus također javiti dežurnom epidemiologu, te mu osigurati izolaciju i nužne higijenske i sterilne uvjete poput maskica, maramica, toplomjera. Preporučujem da svi pogledaju te naputke rekla je Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK-a.

- Među njima su i naputci o tome kako čistiti, moramo se svi posvetiti čistoći. Imamo razne deterdžente i poslije svakog gosta bi trebalo detaljnije očistiti svi smještajni objekti, objasnila je Nimac Kalcina.

- Preporučuje se i staviti neku obavijest da se vodi briga o higijenskim uvjetima u skladu sa svim naputcima, tako da se gosti osjećaju malo sigurnije, rekla je.

- Nema tu neke velike filozofije, samo treba pratiti naputke HZJZ-a, zaključila je.

- Iznajmljivači moraju biti jako oprezni, pogotovo kada se radi o gostima iz Italije, ili boravili u Italiji ili prošli kroz nju. Nije pitanje hoćemo li napuniti smještajne kapacitete, samo da to sve prođe što više benigno. Kasnije, ako i dobijemo neke goste iz Italije, ako se dopusti, mi se više ne osjećamo sigurno u toj situaciji. Neovisno o tome kakva je popunjenost mislim da je bolje da i nemamo gostiju neko vrijeme dok se situacija ne sredi, rekla je Nimac Kalcina. Poslije će sve doći na svoje.

Rezervacije su usporene, brojne se otkazuju. Kakva je preporuka iznajmljivačima oko povrata novca pitala je novinarka Regina Zubanović.

- Booking.com je već donio odluku da se restrikcije ne mogu primjenjivati na goste koji dolaze iz Azije i iz Italije, a vjerojatno će proširiti na druge zemlje. Dakle, neovisno o tome kakve vi restrikcije stavili on ima pravo otkaza bez ikakvih naplata. Postoje razna pravila po zemljama, tako recimo imamo u Njemačkoj, u Berlinu su donijeli odluku da ako gost otkaže iz razloga više sile tada se također ne primjenjuju restrikcije oni imaju pravo povrata punog iznosa neovisno o tome što je iznajmljivač postavio, objasnila je.