Iz sezone 2020. profit su izvukli samo hrabri iznajmljivači, a bez obzira na sve, sada treba raditi na privlačenju gostiju u 2021.

Izvor i foto: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji

S Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, u suradnji s tvrtkom Blue Rock, dolazi vrlo zanimljivo istraživanje sezone 2020. koje može poslužiti kao putokaz za sezonu 2021.

Istraživanje pokazuje da su usko povezani pad broja noćenja i pokazatelj ukupnog prihoda po raspoloživoj sobi, što znači da iznajmljivači ne koriste mogućnosti dodatne zarade po svakoj rezervaciji. Oni koji su se na koronakrizu adaptirali poboljšanjem usluge su čak i u ovako izvanrednoj situaciji uspjeli dobiti 'komad torte' i već se sada pripremaju za sezonu 2021. RoomRaccoon softver je za upravljanje smještajnim objektima koji također sada bilježi rast na svjetskoj razini, baš kao i njegovi klijenti. 

U jeku koronakrize turistička branša jedna je od najpogođenijih što se ponajviše odrazilo na zemlje mediteranskog bazena, uključujući i Hrvatsku. Nakon ljetne sezone koja je polučila jedva utješnih 50 posto lanjskih rezultata, za veći priljev turista trebat će čekati sljedeću sezonu s obzirom na aktualne pandemijske brojke na svjetskoj razini, na to da većinu njih trenutno odbijaju brojne restrikcije, a usto Hrvatska nema nacionalnu tradiciju ni strategiju '365' turizma. Rijetki koji su se već odavno okrenuli cjelogodišnjem turizmu su iznajmljivači s Kvarnera, a upravo otamo, s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, u suradnji s tvrtkom Blue Rock, dolazi vrlo zanimljivo i sugestivno istraživanje sezone 2020. koje može poslužiti kao putokaz za sezonu 2021.

Rezultati istraživanja sugeriraju kako su usko povezani pad broja noćenja i pokazatelj ukupnog prihoda po raspoloživoj sobi. Prosječan pad noćenja od lipnja do kolovoza u 2020. bio je 72 posto, a gotovo jednako toliko pali su i prihodi. To sugerira da je hrvatski turizam i dalje baziran samo i isključivo na smještaju te da iznajmljivači ne koriste mogućnosti dodatne zarade po svakoj rezervaciji, a tu bi mogli itekako profitirati i to kroz usluge up-sella - kasni check out, usluge najma bicikla, šampanjac dobrodošlice i slično. Također, iz izvještaja je vidljivo da je pad broja noćenja manji što je kvaliteta smještaja i usluge bolja.

„Uslijed koronakrize iznimo je važno biti proaktivan, inovativan pa čak i malo riskirati. Svi iznajmljivači koji su odlučili izaći iz komfor zone, koji su odlučili pa i minimalno investirati u uslugu, lakše su podnijeli 2020. godinu. Uvijek se pokaže da se isplati biti drugačiji, pogotovo onda kada je cijeli sustav gotovo bespomoćan. Iz našeg iskustva, naši klijenti koji su se prilagodili blagom korekcijom cijena, koji su uključili uslugu-dvije više, uspjeli su uhvatiti pristojan 'komad torte' ove godine. Iako je situacija neizvjesna, nečinjenje i pasivnost su najgora odluka. Onaj tko nešto radi u boljoj je poziciji i sada, a i onda kada se vratimo na staro normalno“, smatra Vicenco Tarabene, country manager RoomRaccoona, softvera za upravljanje smještajnim objektima koji uslijed krize bilježi snažan rast klijenata i samim time sugerira da se svemu unatoč upravo sada može profitirati.

Za konkretnije prognoze sezone 2021. trebat će pričekati još par mjeseci, no sudeći po riječima stručnjaka, već od proljeća život bi mogao donekle biti vraćen u stare okvire.
Ono što je još interesantno za spomenuto istraživanje je i da se Hrvatska našla na drugom mjestu kao emitivno tržište za Hrvatsku, dakle, nije da Hrvati ne žele putovati nego se domaći gost ne može uklopiti u ponudu koja je namijenjena strancima u „normalnim“ turističkim godinama.

„Uz malo fleksibilnosti, spremnosti na novo i drugačije koje nam je ionako bilo potrebno jer nam se turizam uglavnom bazirao na zastarjelom modelu, zaista se može višestruko profitirati bez obzira na sve okolnosti. Korištenje našeg sustava je prvi korak, jer smo best buy na tržištu, omogućavamo veći broj rezervacija bez provizije, a mislim da je upravo to sada nasušno potrebno pružateljima usluga smještaja. Postoji naravno potreba za prilagodbom, ali svaka kriza oduvijek je zapravo bila samo drugačiji oblik prilike koju treba znati iskoristiti.

Od sjedenja prekriženih ruku i čekanja odluka 's vrha' nema velike koristi. Turizam je promijenio oblik i sada je na smještajnim objektima da mu se prilagode, a mi smo tu da pomognemo da se njihova spremnost na promjenu dobro kapitalizira“, istaknuo je Vicenco Tarabene.