TOP DESET savjeta za recesiju: Kako smanjiti troškove i prevenirati krizu

Izvor i foto: LIDER

Pišu: Željka Laslavić i Boris Sruk

Male i srednje tvrtke (SME) uskoro bi mogle doživjeti scenarij sličan onome od prije točno deset godina kada je u Hrvatskoj službeno proglašena gospodarska kriza. O nadolazećoj krizi svi pričaju, ali malo njih se konkretno i priprema, tim više što neke tvrtke obrise prošle krize osjećaju još uvijek u svom poslovanju. Pa kako se preventivno pripremiti?

Ako se SME tvrtke pozitivno postave prema nadolazećoj krizi, ona se može iskoristiti kao vjetar u leđa. Ne zaboravimo, i u recesiji se stvaraju bogataši. No valja se okružiti ljudima koji nesporno, na visokoj razini svoje poslovne, emocionalne, socijalne inteligencije vješto znaju upravljati i kad je dobro i kad je sve crno. Poduzeća trebaju reagirati danas. Sutra bi već moglo biti kasno. 

Donosimo 10 savjeta za prevenciju krize i smanjenje troškova

1. djelujte brzo i fokusirano
2. mislite dugoročno, kriza će ipak proći
3. ponašajte se odgovorno (prema kupcima, dobavljačima, zaposlenima, bankama, državi)
4. savjetujte se s onima koji su krizu prošli i izašli iz nje još jači
5. motivirajte ljude da izdrže teške trenutke (preuzmite ulogu lidera, motivatora i katkad psihologa)
6. odgoda otplate kredita i obveza (refinanciranje ako je moguće, uz niže naknade i cijene kapitala)
7. smanjenje nepotrebnog odljeva novca (stezanje remena do kraja) uz obavezno zaustavljanje projekata koji nisu neophodni (tzv. konzerviranje postojećih projekata)
8. prodaja dijelova poduzeća koji nisu osnovna djelatnost, prodaja nekretnina koje ne sudjeluju u ostvarivanju dodatne vrijednosti za poduzeće
9. smanjenje broja radnika (najgora mjera, ali nužna)
10. zaustavljanje nepotrebnih pogrešaka u proizvodnom ciklusu