Spomenka Saraga

Film i turizam usko su povezani

Izvor i foto: Privredni vjesnik

Hrvatski turistički filmovi zadnjih nekoliko godina postaju sve kvalitetniji, što je pokazao i ovogodišnji festival gdje je prijavljeno i nagrađeno hrvatskih filmova više nego ikada ranije

Zagreb Tourfilm festival već je nakon prve godine održavanja postao punopravni član Međunarodnog udruženja turističkih filmskih festi-vala (CIFFT) čiji su članovi, među ostalim, Tourfilm Karlovy Vary, Art&Tur Portugal, Cannes Corporate Media&TV Awards Francuska, Das goldene Stadttor iz Njemačke i New York Festival-International Television&Film Awards. Ovakav festival nije lako organizirati ni privući goste iz svijeta da dođu u Hrvatsku i u Zagreb.

Trebalo je uložiti mnogo truda, ali i iskustva kako bi se Festival promovirao izvan granica Hrvatske, te kako bi turističke zajednice, ministarstva turizma i autori iz cijeloga svijeta prijavili svoje filmove.

Ovaj festival ne čine samo filmovi, već i kontakti te razmjena iskustva, a danas je jedan od ponajboljih u ovoj kategoriji festivala. Dolaze nam gosti s Bahama, iz Bangladeša, Australije, Kanade, Amerike i Europe, što znači da ljudi cijene Festival i nagrade koje osvoje s obzirom na to da sami plaćaju svoje putne troškove. Svake godine imamo i goste predavače koji svoja iskustva i nove tehnike dijele sa sudionicima Festi-vala.

Cilj Festivala je i posebno nagraditi filmove koji promoviraju Hrvatsku kao turističku destinaciju. Osim toga željeli bismo motivirati turističke djelatnike da promoviraju destinaciju obraćajući se ciljanim skupinama te omogućiti svim zainteresiranima da prate najnovije trendove. Želimo potaknuti i mlade da uđu u svijet turizma kao njegovi promotori ili jednostavno kao turistički radnici. Ovakva promoci-ja dovodi nam i filmske ekipe koje snimaju putopise o Hrvatskoj, kao što je nakon ovogodišnjeg festivala došla filmska ekipa iz Azer-bajdžana koja će snimati reportažu od 30 minuta za prikazivanje na njihovoj nacionalnoj televiziji.

Često zaboravljamo i financijske učin-ke ovakvih promocija. Kolika je samo cijena emitiranja tj. reklamiranja od tri do šest epizoda o Hrvatskoj od 30 do 60 minuta i još po dvije do tri reprize na inozemnim televizijama?! Iznosi se brojke u stotinama tisuća eura. Nemojmo zaboraviti ni iznose koje potroše filmske ekipe tijekom snimanja u Hrvatskoj. Ekipe broje od 150 do 300 i više članova, snimanja traju po 20-ak i više dana, pa se broj noćenja može kretati od 2000 do 8000 uključujući i pripreme snimanja koje mogu trajati i po nekoliko mjeseci. Ponekad filmske ekipe privuku više “turista” nego neke turističke agencije, a novac koji ostavljaju u Hrvatskoj može iznositi i nekoliko milijuna eura.

Danas se u Hrvatskoj premalo ulaže u promociju filmskog turizma i jedan festival kao što je ovaj pomaže u promociji Hrvatske kao turističke destinacije, ali i potencijalnih filmskih lokacija, što mu je jedan od ciljeva.

Hrvatski turistički filmovi zadnjih nekoliko godina postaju sve kvalitetniji, što je pokazao i ovogodišnji festival gdje je prijavljeno i nagrađeno hrvatskih filmova više nego ikada ranije. Vjerujemo da je to rezultat i naših edukacija tijekom Festivala, poziva turističkim zajednicama da prijave filmove u konkurenciju kako u svijetu tako i na domaćim festivalima.

Film i turizam usko su povezane grane i trebamo iskoristiti ovaj trenutak kada se nalazimo među prvih 10 zemalja poželjnih za putovanja, ali i filmske produkcije. Vjerujem da će i Zagreb Tourfilm festival pridonijeti da malo više iskoristimo blagodati naše lijepe zemlje i njene mogućnosti koje pruža u turizmu i u snimanju filmova.

CILJ FESTIVALA JE I POSEBNO NAGRADITI FILMOVE KOJI PROMOVIRAJU HRVATSKU KAO TURISTIČKU DESTINACIJU

Spomenka Saraga, direktorica Zagreb Tourfilm festivala