Rujana Lukač , predstavnica za regiju Adria HomeExchange.coma

Smještaj za dva, doživljaj za pet

Izvor i foto: Privredni vjesnik

"Današnji turist želi poseban tretman, doživljaj, uslugu, nezaboravnu priču s kojom će se vratiti kući... to je turizam s prioritetom emocionalnog doživljaja"

Kad god sam u prilici, Hrvatima nastojim prenijeti priču o tome kako boraviti u svijetu besplatno, kako putovati sam ili s obitelji, kako dovoditi goste i što znači kada nekome prepustiš svoju kuću na jesen, a ti na zimu odeš kod njih besplatno na skijanje. Upravo to je temeljni koncept HomeExchangea - sami krojite kako će izgledati vaš odmor jer je to ono što vam pruža osjećaj slobode i fleksibilnosti. U svijetu je vrlo popularan koncept zamjene i postoji već puno portala putem kojih možete zamijeniti nešto što je vaše.

Današnjeg turista ne zanima samo razgledavanje i upoznavanje destinacije uz klasičan smještaj u hotelu. On želi poseban tretman, doživljaj, uslugu, nezaboravnu priču s kojom će se vratiti kući... to je turizam s prioritetom emocionalnog doživljaja. Zanimaju ga lokalne posebnosti, priče mještana, navike, običaji koje može iskusiti živeći u tom mjestu. Biti dijelom kuharske radionice, primjerice negdje u Aziji, i nakon toga prenoćiti kod domaćina autentičan je doživljaj i iskustvo. Tu se ne radi uvijek o nekom luksuznom smještaju, dapače, službeno je to standard za dvije zvjezdice, ali je doživljaj za pet.

Turistička sezona u nekim je zemljama kratkog vijeka, a i Hrvatska se trudi produljiti je - ali nedovoljno. Popuniti i ponuditi gostima pred i posezonu nije tema s kojom se možemo pohvaliti generalno, uz čestitke iznimkama. Jednostavno nemamo ponudu koju bismo učinili atraktivnom cijele godine i udružili snage u smislu zajedničkog paketa ponude.

Uzmimo koncept HomeExchangea kao jedno od rješenja za pred i posezonu, a evo i zašto. Ako stranac dođe k vama u vikendicu kada je ona prazna, primjerice u travnju ili listopadu, taj gost koji ne potroši novac na smještaj potrošit će ga na lokalne sadržaje, od restorana, muzeja do izleta na etno imanja. To bi bio dovoljno dobar razlog da se restorani ne zatvaraju početkom rujna ili otvaraju tek za Uskrs ili nakon njega. Ponuda bi trebala biti dostupna cijele godine ili barem devet mjeseci. Fokusom na more i sunce gubimo ideje za pred i posezonu koje su zbog manjeg broja turista puno ugodnije za razgledavanje, bavljenje sportovima i sličnim aktivnostima. Mnogi turisti žele miran i opušten odmor uz more ili rijeku, no trebamo i sami vjerovati u to da imamo što za ponuditi i da turist nije samo onaj koji se došao okupati i osunčati.

Hrvatska je prepuna priča od sjevera do juga, od istoka do zapada i to moramo iskoristiti. Dobro poznatu zavist prema uspješnom modelu susjeda koji je iskoristio sredstva EU fondova da bi obogatio svoju ponudu apartmana treba eliminirati jer to samo škodi slici turizma.

Lokalna zajednica zajedno mora nastupati prema van, a to znači da kada je vaš smještaj pun, ponuditi susjedov, uputiti ga onom drugom koji prodaje ulje ili masline, smokve, naranče. Da, savjetovati da ode trećem susjedu ručati na to i to imanje jer to je lokalno, autentično i tako se to radi u sve dane godine, a ne samo ljeti. Moramo surađivati i integrirati svoju ponudu kroz sve što možemo ujediniti u ponudu, dan za dan, tjedan za mjesec i iskoristiti promociju što više možemo putem interneta.

Svjesni smo važnosti društvenih mreža i raznoraznih blogova, vlogova, instagrama..., ali nikada virtualni doživljaj neće zamijeniti onaj uživo, u to možete biti sigurni. Doživljaj uživo je ono što nas čini posebnima, to je turizam koji je praznik za sva osjetila, zbog kojeg se svaki turist vraća. Nešto novo, autentično, daleko od horde turista, “off the beaten path”, to je turizam novog doba.

"NEŠTO NOVO, AUTENTIČNO, DALEKO OD HORDE TURISTA, “OFF THE BEATEN PATH”, TO JE TURIZAM NOVOG DOBA"

Rujana Lukač, predstavnica za regiju Adria HomeExchange.coma