Pojednostavljeno poslovanje za više od 50% iznajmljivača

Nedjeljko Pinezić,
Predsj.Zajednice obiteljskog turizma pri HGK


„Moramo pratiti trendove te biti okrenuti prema potrebama gosta, a na kategorizaciju gledati s tržišnog aspekta. Pravilnici su ponekad previše kruta mjera. Kategorizaciju treba regulirati primjerima dobre prakse i standardima koji nisu nužno zakoni, a potom je i sustavom marketinga i labelinga dobro brandirati,“ smatra predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Nedjeljko Pinezić te ističe da je novi Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu pozitivan pomak za iznajmljivače ove kategorije jer se državni zakoni pojednostavljuju te usklađuju sa standardima drugih zemalja.

Najveća promjena koju donosi Pravilnik jest povećanje prostora unutar kamping parcela za instalaciju mobilnih kućica, no Pinezić upozorava da su Pravilnikom donesene manje zapažene izmjene koje je svakako potrebno istaknuti s obzirom na to da se u protivnom riskira kazna.

„Kada je riječ o obvezatnom sadržaju, osobito u kategoriji s tri zvjezdice, gosti će u smještaju od sada morati dobiti TV prijamnik u boji, s daljinskim upravljačem i uputama za upotrebu na hrvatskom i engleskom jeziku, klima uređaj s regulacijom temperature, higijenske vrećice za uloške u sanitarnom prostoru, sapun u omotu ili tekući sapun u sanitarnom prostoru, sapun ili gel za kupanje u kupaonici, mobilni natpis 'ne smetaj' za vrata , plan evakuacije na izlazu iz objekta, pisaći ili toaletni stol sa stolicom u objektu, stalak za prtljagu koji može biti sklopiv, madrace koji mogu biti i dimenzije 140x90 cm te dječji krevetić, na upit“, objašnjava Pinezić.

Jedna od bitnih promjena tiče se otklanjanja mogućnosti automatskog ukidanja postojećeg rješenja u slučaju neishodovanja novog rješenja. „To znači da se najprije mora utvrditi stanje, provesti upravni postupak, dokazati razloge za ukidanje postojećeg rješenja, a tek onda aktivirati postupak“, kaže Pinezić.

Uz to, pružatelji ugostiteljske usluge u domaćinstvu više ne trebaju posjedovati isključivo fiksnu telefonsku liniju, već sada mogu osigurati i mobilnu telefonsku vezu. Omogućeno je i postavljanje jedinstvenog ormarića prve pomoći za više objekata tako da je on svima dostupan, a van snage je stavljena potreba postavljanja kutije prve pomoći u svaku smještajnu jedinicu.

Zajednica obiteljskog turizma pri HGK, u kojoj je oko polovice smještajnih kapaciteta Hrvatske, ove je godine ranije lobirala za izmjenu Pravilnika o energetskom pregledu zgrade i energetskom certificiranju, nakon čega je iz Pravilnika brisana odredba članka 6. stavka 2. koja obvezuje pružatelje ugostiteljskih usluga smještaja u stanovima, apartmanima i kućama za odmor na pribavljanje energetskog certifikata.