Nenad Nizić, predsjednik Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK

Svi se nadamo da će se sve brzo vratiti u normalu

Izvor i foto: Privredni.hr            

Autor: Jozo Vrdoljak

Nenad Nizić, predsjednik Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK, kaže da je prilikom definiranja prijedloga mjera za ublažavanje posljedica koronavirusa, za članice Grupacije koju vodi bila važna potpora Hrvatske gospodarske komore. Predložili su da se žurno otvore granice svim zemljama koje su situaciju s COVID-om 19 svele na minimum i gdje se približava kraj epidemiji.

"Naravno, uz stroge mjere kontrole prilikom dolaska stranih gostiju u Hrvatsku. Zatražili smo produžetak mjera za očuvanje radnih mjesta na još tri mjeseca, sve dok se dovoljan broj stranih tržišta koja imaju interes za Hrvatsku ne otvori, te da se zbog beskontaktnog check ina i check outa razviju aplikacije koje bi hotelijerima i gostima pojednostavnile proces prijave i odjave. U sklopu naših prijedloga tražili smo dopuštanje konzumacije hrane i pića vanjskim gostima u svim hotelima, odgodu plaćanja fiksnih troškova, dodatno smanjenje stope PDV-a na usluge smještaja te na hranu i piće, i to sve dotle dok gospodarstvo ne počne normalno funkcionirati. Zatražili smo potporu države kojom bi se hotelima i restoranima osigurala nepovratna sredstva za nabavu pleksiglasa, zaštitnih odora te svega potrebnog za adekvatnu zaštitu i gostiju i zaposlenika", nabraja prijedloge Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK Nenad Nizić.

Usvojena dva prijedloga

Nizić otkriva da su od svih prijedloga trenutačno na snazi jedino mjere za očuvanje radnih mjesta te da se, na incijativu Grupacije, realizirala i mjera dopuštanja rada hotelskim restoranima za vanjske goste, i na vanjskim i u unutarnjim prostorima hotelskih ugostiteljskih objekata.

"Zadovoljni smo usvajanjem našeg prijedloga ove mjere, ali ako se prije isteka mjera ne otvore granice za adekvatan broj tržišta, mjere za očuvanje radnih mjesta trebale bi se produžiti na još barem tri mjeseca", naglašava Nizić, koji dodaje kako hotelijeri, slično putničkim agencijama, pokušavaju sve aranžmane gostiju iz inozemstva prebaciti na drugu polovicu ljeta ili na sljedeću godinu.

"Sve radimo da se dosadašnje rezervacije i aranžmani ne otkažu. Mogu reći da dosta gostiju pristaje na promjenu termina dolaska. Većina naših gostiju, koji su trebali ili tek trebaju doći, pristala je na promjene datuma rezervacije i dolaska. Nama ništa ne znači da Hrvatska otvori svoje granice ako ostale zemlje ograničavaju putovanja svojim građanima. Hotelijeri su u ovoj situaciji uglavnom iskoristili mjeru za očuvanje radnih mjesta. Svi se nadamo da će se sve ovo što prije vratiti u normalu", pojašnjava Nizić.

Na pitanje ima li mjesta za luksuz i jedinstvenost u ovakvoj situaciji, Nizić odgovara da ima te da će uvijek postojati interes turista za vrhunsku uslugu i doživljaj.

"U posljednjih nekoliko godina Hrvatska je postala jako atraktivna destinacija za bogate goste. Čim se situacija popravi, oni će opet htjeti doći u Hrvatsku. Bit će sigurno potrebno jedno duže razdoblje da sve opet bude kako je i bilo. Vjerujem da ćemo svi zajedno smoći snage, uz potporu odličnog marketinga i PR-a te našeg angažmana, da maksimalno skratimo proces oporavka od ove krize i, naravno, na kraju izaći još jači", mišljenja je Nizić, i sam vlasnik hotela Vestibul Palace u Splitu.

Pisali ministru turizma
Grupacija jedinstvenih luksuznih hotela HGK u posebnom pismu obratila se ministru turizma Gariju Cappelliju u vezi s trima fazama popuštanja mjera zaštite od koronavirusa. Obratili su se s prijedlozima koji se odnose na rad ugostiteljskih objekata u sklopu Stories hotela.

"S obzirom na to da se ponuda Stories hotela bazira na vrhunskoj gastronomiji te da struka predviđa da će upravo F&B biti iznimno važan dio prihoda u oporavku hotela, pogotovo u prvoj fazi nakon ponovna otvaranja, smatrali smo nužnom prilagodbu mjera na način da ugostiteljski objekti u smještajnim kapacitetima budu otvoreni i za vanjske goste. Naravno, uz zadovoljavanje svih uvjeta propisanih za samostalne ugostiteljske objekte", pojasnio je Nizić detalje pisma, navodeći kako se ta odluka nakon toga i promijenila. Odnedavno u hotelske restorane mogu pristupiti i gosti izvan hotela.

Nizić pojašnjava kako je jedan od nužnih uvjeta za primitak hotela u Grupaciju Stories upravo to da hotel ima restoran koji pruža posebno gourmet iskustvo i čini okosnicu u usluzi i doživljaju gostiju. Napominje da je član Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK i LD Terrace, u sklopu hotela Lešić Dimitri Palacea iz Korčule, koji nosi jednu Michelinovu zvjezdicu te da čak pet restorana ima Michelinu preporuku.

"Oko 50 posto prihoda hotela, čija se ponuda temelji na vrhunskoj gastronomiji, odnosi se na hranu i piće. Bez mogućnosti da ponudu restorana otvore i za vanjske goste naprosto nije postojala računica za isplativost. Pogotovo ako ostale protuepidemijske mjere budu onakve kakve se najavljuju; recimo, da u svakom hotelu može biti zauzeta najviše polovica ukupnog broja soba. Dakle, govorimo o malim hotelima, od pet do 60 soba te skrećemo pozornost na to da je mjere potrebno donositi imajući u vidu i veličinu hotela", naglasio je u ime Grupacije jedinstvenih luksuznih hotela HGK njen predsjednik Nenad Nizić.