Martina Nimac Kalcina, potpredsjednica Zajednice obiteljskog smještaja HGK

Brendirati obiteljski smještaj

Izvor i foto: Privredni vjesnik

Ako se većina vlasnika smještajnih jedinica čak i ne uključi izravno u projekt brendiranja, sigurna sam da ćemo i u tom slučaju svi imati koristi od toga

Brendiranje obiteljskog smještaja je jedna od važnijih zadaća svih nas okupljenih u Zajednici obiteljskog smještaja pri HGK-u. Radimo na povećanju kvalitete i ostvarivanju bolje tržišne prepoznatljivosti. Da bismo to postigli, potrebno je i označiti tu kvalitetu našeg obiteljskog smještaja pod brendom. To se ostvaruje postavljanjem određenih standarda i mjerila karakterističnih za naša lokalna doma-ćinstva, koja su ujedno osnova za povezivanje nositelja obiteljskog smještaja i njihove kvalitetnije promocije. Ako se većina vlasnika smještajnih jedinica čak i ne uključi direktno u projekt brendiranja, sigurna sam da ćemo i u tom slučaju svi imati koristi od toga.

Naše lokalne turističke zajednice promoviraju nas koliko mogu, ali to nam nije dovoljno jer turističke zajednice promoviraju sve ob-like i vrste smještaja. Da bismo istaknuli svoju prepoznatljivost, potrebno je zasebno brendiranje. Ako mi domaćini, uz pomoć Zajedni-ce obiteljskog smještaja pri HGK-u, ne sudjelujemo u kreiranju i stvaranju brenda obiteljskog smještaja, netko bi drugi mogao stvoriti taj brend ili se može i sam stvoriti, šarenilom ponude koja se nudi.

Pitanje je što ćemo mi obiteljski domaćini imati u tom slučaju. Za očekivati je da i neće biti onako kako smo možda zamislili. Možda će nam se u nekoj opciji dogoditi kao što se dogodilo malim obiteljskim smještajima i obrtima u Grčkoj gdje je nestalo većine malih konoba, taverni, dijela privatnog smještaja. Zajednica nam omogućava da upravo postupkom brendiranja zaštitimo standarde naše kvalitete, našeg lokaliteta i domaćinstva.

Kvarner je jako dobro brendirao obiteljski smještaj. Šibenik i Zadar također su se brendirali. I okolne zemlje, a prije svih mislim na Austriju i Italiju, brendirale su kvalitetno obiteljski turizam. Kada zamišljate obiteljski smještaj u Austriji ili Toscani, točno znate što možete očekivati, što kod nas to još nije postignuto.
Ono što ohrabruje jest činjenica da smo se uspjeli dogovoriti sa Splitsko-dalmatinskom županijom, tako da je jedna djelatnica zadužena za obiteljski smještaj i da su se odlučili krenuti u projekt brendiranja obiteljskog smještaja.

To je ono čemu težimo i što je potpuno razumljivo, jer je samo u Splitu više od 65 posto smještajnih kapaciteta u obiteljskom smještaju. Prvi put je u komisiji koja dodjeljuje bespovratna sredstva i predstavnik Sekcije Zajednice obiteljskog smještaja, dakle netko tko je zaista povezan s obiteljskim smještajem i domaćinima.
Druga stvar koju smo postigli je to da smo uspjeli dati svoj komentar i primjedbe u sklopu zakona o turističkim zajednicama. Ako to bude prihvaćeno, i mi ćemo imati predstavnike u tijelima turističkih zajednica.

Kako bismo uspjeli u tim svojim ciljevima, potrebno je da za obiteljski smještaj postoje u državnim institucijama, svim većim lokalnim i regionalnim tijelima, osobe koje su isključivo zadužene za privatne iznajmljivače kao nositelje najbrojnijih smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj. Za sada, nemamo ni u Ministarstvu turizma osobu koja se isključivo bavi obiteljskim smještajem.

Dakle, za svaku informaciju, upite, sporne situacije i nejasnoće prisiljeni smo komunicirati međusobno i zajednički dolaziti do mogućih rješenja. S druge strane ni ta tijela nisu izravno informirana o situaciji direktno s terena. Zar ne bi i njima bilo u interesu da imaju osobu koja ima direktnu komunikaciju s domaćinima?

Obiteljski smještaj je značajno podignuo kvalitetu usluge, ali moramo i dalje raditi na njoj jer se trendovi jako brzo mijenjaju, a gosti su sve zahtjevniji. Za svakoga ima posla i nitko nikome nije konkurencija. Ipak, za uspješnu dugogodišnju budućnost nužno je da se držimo zajedno i zajedno je kreiramo.

OBITELJSKI SMJEŠTAJ JE ZNAČAJNO PODIGNUO KVALITETU USLUGE, ALI MORAMO I DALJE RADITI

Martina Nimac Kalcina, potpredsjednica Zajednice obiteljskog smještaja HGK i vlasnica tvrtke splitske tvrtke Amabile