Lea Sošić, direktorica razvoja proizvoda u Valamaru

Izvor i foto: VIV/Turizmoteka

Već prve godine u Valamaru znala je da želi raditi u operacijama. Od te, davne 2006. do danas, Lea Sošić radila je na mnogim velikim projektima poput kampa Istra i hotela Zagreb, a iznimno je ponosna na svoj vrhunski tim suradnika.

Karijeru u Valamaru Lea Sošić, direktorica razvoja proizvoda, započela je još 2006. godine, kada je s desetero kolega postala pripravnica u operacijama. Prvu godinu dobro pamti, kaže, i danas, jer je po mjesec dana provela u svakom odjelu operacija da bi bolje shvatila kako cijeli proces rada hotela funkcionira. Ali, osim tehničkih znanja o svakom odjelu, naučila je cijeniti rad svakog pojedinca i na djelu vidjela što je to timski rad. Od tada je znala da će joj karijera ići u smjeru operacija. Nakon toga je dvije godine provela u VCT-u pod mentorstvom direktora Kinkele, a sljedeće godine dobila je prvu direktorsku poziciju u Lanterna Sunny Resort by Valamar.

Najveći izazov u karijeri, kaže, bila joj je investicija na otoku sveti Nikola, gdje je s arhitektima i tadašnjim timom za razvoj na projektu radila dvije godine, tijekom gradnje bila je na gradilištu te je dvije godine bila direktor objekta. Premda je sama gradnja resorta zbog specifičnosti lokacije, ali i sadržaja bila vrlo kompleksna, za tim su pravi izazovi uslijedili s otvorenjem objekta. Trebali su postaviti svaki proces rada, većinu njih bez prethodne baze i iskustva. Smatra se sretnom jer je radila s odličnim voditeljima odjela koji su se zdušno dali u posao, pa je uvođenje svih radnih procesa, ali i implementacija novih servisnih koncepata (poput V levela), bio izazov koji je sve veselio i u konačnici rezultirao fantastičnim zadovoljstvom gostiju, ali i cijelog tima. Na poziciji direktorice razvoja proizvoda je od 2017. godine i od tada je radila na tri velika (kamp Istra, hotel Pical i hotel Zagreb) i većem broju manjih projekata.

Možete li nam malo više reći o odjelu razvoja proizvoda i svom timu?

Razvoj proizvoda je vrlo širok pojam, koji podrazumijeva razvoj i razradu nekog novog sadržaja ili usluge kao, primjerice, novog koncepta pekarnica u kampu, ali i razvoj potpunog novog resorta sa svim sadržajima i servisnim konceptima koji je zadan brendom i željenim pozicioniranjem. Generalno, kod većih projekata, nakon što se usuglase osnovne značajke proizvoda (npr. tip objekta, broj smještanih jedinica, kategorija * i sl.) počinje razrada i kreativni dio rada. U suradnji s arhitektima i cijelim timom specijalista OPS-a radi se na razradi svakog segmenta, prilagođava se potrebama novog proizvoda, ali i unapređuje s obzirom na nova saznanja i trendove. Uključuju se i ostali odjeli i kroz cijeli proces razvoja zajednički radimo na detaljima dok na neki način svi sudionici nisu zadovoljni. Moji najuži suradnici u razvoju su uglavnom OPS specijalisti, tim koji je visoko motiviran, kreativan i s kojim razvoj svakog novog proizvoda i servisnog koncepta nije više posao, nego gušt.

Valamar je 2017. godine predstavio svoj jedinstveni koncept Piazza, i to u Lanterna Premium Camping Resortu. Što je Piazza i po čemu je jedinstvena?

Piazza je koncept čiji je osnovni cilj gostu pružati autohtonu ponudu lokalnih proizvoda i svih potrebnih usluga na jednom, centralnom mjestu. To je ujedno i mjesto na kojem se održavaju večernji programi i posebni eventi, baš kao na svakom gradskom trgu. Nakon Lanterne, koncept smo implementirali i u dijelu drugih kampova u grupaciji, ali se ponuda, naravno, prilagođava ovisno o tome gdje se Piazza nalazi. Zadnja otvorena ove godine je u kampu Istra.

Što sve goste očekuje u Istra Premium Camping Resortu u smislu proizvoda koji su već razvijeni ili su u procesu razvoja?

Istra Premium Camping Resort jedinstveni je proizvod u našoj grupaciji i vjerujemo da će se uskoro naći na mapi najboljih kampova u Europi. Projekt smo s voditeljicom projektiranja Vanessom Fonović i šest arhitektonskih biroa te s direktorom operacija za kampove Brunom Radošem i svim OPS specijalistima razvijali gotovo dvije godine. Cilj je od početka rada bio jasan: stvoriti najbolji kamp u regiji. Vrijeme će pokazati, ali čini nam se da smo na dobrom putu prema ostvarenju. Specifičnost kampa je prije svega centralna recepcijska zgrada s lobby barom i bogatim unutarnjim sadržajima (kao što su Indoor theatre, Maro club), zatim veliki bazenski kompleks s Aquamar vodenim parkom koji se proteže na više od 1000 četvornih metara vodene površine s brojnim toboganima i vodenim atrakcijama za sve uzraste, naš prvi wellness na otvorenom i naš prvi Vetri lobby bar u grupi. Sve sadržaje kampa zaista je teško nabrojati: V sport point s čak tri lokacije/punkta u kampu s ponudom Adventure minigolfa, multifunkcionalnim i beach volley terenom, bike stazom za djecu, stolnim nogometom i stolnim tenisom, bogatom ponudom motornih sportova, SUP-ova, kajaka i jednim od najatraktivnijih akvaparkova na moru. Uredili smo brojne plaže, imamo i Val plažu s manjim bazenom za djecu i towel punktovima.

Super Maro koncept dolazi u najraskošnijem izdanju u grupaciji, Maro clubovi nam se protežu na više od 600 kvadrata površine, kreativno uređeni i tematizirani, a Teens club se nalazi u intimnom vanjskom prostoru blizu svih sportskih sadržaja. Istra theatre može primiti više od 600 gostiju tijekom raznih večernjih programa, a tu je još i veliko dječje igralište u blizini Piazze. F&B nudi već poznate servisne koncepte: Grano Duro, Mezzino, Oliva i Sweet & Petiti na samoj Piazzi. Prvi put u grupaciji u kampu Istra imamo i trgovinu pod vlastitim upravljanjem. U području smještaja napravljen je pravi iskorak s pet luksuznih vila s privatnim bazenom od gotovo 30 četvornih metara. Još jedna specifičnost kampa je i Otočić, koji smo mostićem i pontonom spojili s kampom i gdje će, osim nekoliko uređenih plaža, naši gosti, a ponajprije djeca, moći uživati u njegovim sadržajima. Zanimljivo je da su na tom otočiću pronađeni ostaci iz brončanog doba, pa pripremamo i nekoliko novih iznenađenja za iduću sezonu.

Na što je Valamar posebno fokusiran kada govorimo o razvoju proizvoda u nadolazećem razdoblju?

U nadolazećem razdoblju čeka nas velik broj novih projekata, a ja sam najviše angažirana na projektu budućeg Picala, koji je naš najkompleksniji i najzahtjevniji budući proizvod. Cilj projekta je da taj resort, osim brojnih mogućnosti smještaja, nudi i mnoge druge usluge, od bogatih F&B sadržaja, plaža, sporta, bikea i Piazze do mnogih drugih, a neke koncepte uvodimo prvi put u grupaciji. U Poreču nas čeka i projekt daljnjeg razvoja hotela Zagreb, kojim nakon Maree i uz Pical želimo zaokružiti investicijski ciklus u regiji Borik. Poseban fokus stavljamo na autohtonost ponude, lokalne elemente protežemo od dekoracija u sobama do ponude hrane i pića u restoranima i suvenira koji se mogu kupiti na Piazzi.

Koliko je kvalitetan proizvod važan u turističkoj industriji i kakve su povratne informacije gostiju na Valamarove aktivnosti na tom području?

U posljednjih nekoliko godina praksa je pokazala da dobro odrađeni projekti visoke kategorije, popraćeni odličnim marketingom (poput Isabelle, Girandelle, a sada i Maree i kampa Istra) nalaze već u prvoj godini otvorenja svoje mjesto na tržištu i time opravdavaju uložena sredstva te, naravno, daju vjetar u leđa za razvoj drugih, novih projekata.

Na čemu trenutno radite vi i vaš tim?

Uz razvoj projekta Pical trenutno sam u preopeningu kampa Istra, gdje uz visoko motiviran mladi menadžment tim na čelu s direktorom kampa Karlom Grepcem radimo na implementaciji svih koncepata što smo tijekom razvoja projekta zadali. Veliko je zadovoljstvo raditi uz takav tim pozitivnih ljudi koji svakim danom žele dati više i pružati gostu nezaboravan boravak.

Kako najradije provodite slobodno vrijeme?

Uživam u putovanjima, upoznavanju novih destinacija i kultura, a posebnu u segmentu hrane i pića.