Karmela Višković, direktorica razvoja proizvoda u Valamar Rivieri

Turizam kao ključ razvoja lokalne poljoprivrede

Izvor i foto: Turizmoteka/Valamar

Razgovarali smo s Karmelom Višković, direktoricom razvoja proizvoda u Valamar Rivieri i osobom odgovornom za najnoviju Valamarovu inovaciju odnosno online uslugu Valfresco Direkt, koja na jednom mjestu nudi zdrave i domaće namirnice i tradicionalna jela uz uslugu dostave direktno na kućni prag. Nakon završenog Fakulteta za turistički i hotelski menadžment u Opatiji, Karmela Višković svoju karijeru započinje u Valamaru 1998. godine, gdje brzo napreduje na mjesto direktorice hotela, a 2017. godine je na poziciji direktorice Valamar Collection Girandella Resorta, najveće Valamarove investicije u Rapcu. U međuvremenu je završila i dvogodišnji MBA studij na Modul University u Beču. 2019. godine preuzima novu poziciju kao direktorica razvoja proizvoda na razini cijelog Valamar portfelja.

Kako se rodila ideja o pokretanju platforme Valfresco Direkt?

Pružanje autentičnih doživljaja u turizmu jedan je od strateških ciljeva Valamara pri čemu je važno kontinuirano ulagati u kvalitetu, lokalnu proizvodnju i ponudu hrane i pića. Prošle godine je udio domaće hrane i pića u Valamaru tako dosegnuo čak 73%. Kroz ulaganja u premium kampove proteklih godina, Valamar je razvio koncept Piazze gdje nudimo proizvode lokalnih OPG-ova, restorana i Valfresco trgovine. Valfresco Direkt bio je korak dalje u tom smjeru.

Ideja o pokretanju Valfresco online web trgovine rodila se ovog proljeća. Valamar je 8. lipnja pokrenuo Valfresco Direkt - online trgovinu s dostavom dostupnu svima na području Istre, s ciljem da kroz povezivanje turizma i poljoprivrede omogući malim i lokalnim proizvođačima i OPG-ovima jači pristup tržištu, ali i da svim turistima i građanima omogući bolju dostupnost izvrsnim proizvodima i tradicijama Istre.

Prošle zime Valamar je uložio 29 milijuna kuna u centralnu kuhinju i pripremnicu hrane u Vinežu kraj Labina čime je Valfresco dobio tehnološki moderan prostor koji će nam omogućiti i dovoljno kapaciteta za budući rast i razvoj.

Valamar je u samo 60 dana pokrenuo ovu online uslugu? Koliki tim je bio potreban da se ovaj projekt u tako kratkom vremenu predstavi javnosti?

U ovaj projekt je Valamar ušao s vrijednim resursima u smislu kadra, znanja i tehnologije. Tim od gotovo stotinu ljudi, i to stručnjaci iz područja marketinga, prodaje, hrane i pića, nabave, pravne službe, administracije i logistike, IT-a, digitalizacije, komunikacija, kvalitete i financija, omogućio je da pokrenemo Valfresco Direkt u samo 60 dana, a od same ideje do prve verzije platforme došli smo u samo pet tjedana.

Valfresco Direkt je odličan primjer usluge koja domaće proizvode čini dostupnima za Valamarove goste, osobito u kampovima, ali i za ostale turiste koji primjerice borave u kućama za odmor te za sve građane u Istri. Osim u Istri, usluga Valfresco Direkt će krajem lipnja biti dostupna i na području Kvarnera.

Koriste li Valamarovi gosti u kampovima ovu uslugu?

Naši gosti u kampovima s oduševljenjem su dočekali mogućnost da im se na njihovu parcelu, odnosno u mobilnu kućicu dostave sve potrepštine koje bi inače trebali nabavljati u trgovini, a posebno su zadovoljni zbog mogućnosti narudžbe gotovih i polugotovih jela. Time smo na neki način uslugu u kampovima približili onoj u hotelima.

Valamar je u Hrvatskoj predvodnik na području digitalizacije u turizmu. Na koji način je to pomoglo u razvoju ValFresco platforme?

U Valamaru težimo tome da budemo inovativna hotelska kompanija u odmorišnom turizmu i stoga koristimo prilike koje pružaju digitalne tehnologije kako bismo se približili gostima te zadovoljili njihove potrebe i želje. Ovaj projekt pokazao je da u Valamaru uz stručan, fokusiran i visoko motiviran multidisciplinarni tim, u kratkom vremenu možemo razviti vrlo kvalitetan i funkcionalan digitalni proizvod koji je u potpunosti prilagođen našim ciljevima i koji možemo isto tako vlastitim snagama nastaviti razvijati. Dizajn online trgovine je jasan i pregledan, a funkcionalnosti jednostavne za uporabu svakom našem korisniku.


Po čemu se Valfresco Direkt razlikuje od konkurencije?

Valfresco Direkt predstavlja konkurenciju trgovinama i tržnicama, ali i ponudi lokalnih proizvoda u malim delikates trgovinama ili mesnicama. Željeli smo kreirati posebnu i drugačiju ponudu na tržištu na kojem ne postoji niti jedna trgovina koja objedinjuje ponudu svježih i domaćih namirnica od najboljih OPG-ova i lokalnih proizvođača. Također, u ponudu smo dodali i polugotova i gotova jela iz Valfresco Kužine.
Jednom riječju, želimo postati trgovina u kojoj svatko tko voli lokalno i domaće obavlja svoju redovnu „špežu“, i to po pristupačnim cijenama. Tako je nastala stranica www.valfresco.com s jedinstvenom uslugom dostave već sljedeći dan na čitavom području Istre.

Važno je istaknuti da se jela iz Valfresco Kužine pripremaju uvijek dan prije isporuke kako bi bila svježa te se zbog toga mogu i zamrzavati i koristiti kada kupcu to odgovara.
Kada kažemo da se Valfresco jela razlikuju od onih u hotelu, to znači da se pripremaju bez pojačivača okusa i sadrže domaće sastojke. U kolačima se koristi maslac, pravo slatko vrhnje, prava čokolada, kuhane slastičarske kreme, ne koriste se umjetni voćni nadjevi, a niti margarin.
U Centralnoj kuhinji koristi se suvremena tehnologija za brzo hlađenje, vakumiranije i pakiranje u kontroliranoj atmosferi radi produženja svježine proizvoda, primjerice svježe lisnate salate.


Koje sve proizvode kupac može pronaći u Valfresco Direkt online trgovini?

Proizvodni asortiman je zaista raznolik i obuhvaća svježe, prerađene i trajne proizvode. Tako kupac u ponudi može pronaći domaće povrće, voće, meso, mesne i morske delicije, sireve, mliječne proizvode, domaće pašte, vina, craft piva, maslinova ulja i brojne druge ekološki uzgojene proizvode, koje kontrolira i pakira Valfresco. Osim svakodnevno svježih i domaćih namirnica, u ponudi su i polugotova i gotova jela iz Valfresco Kužine poput maneštre, žgvaceta ili šuga od boškarina, pripremljena prema tradicionalnim recepturama s izvornim lokalnim okusima i mirisima, kao i brojna druga jela poput juha, salata i domaćih kolača te raznih potrepština po konkurentnim cijenama.

Valfresco Direkt nudi i uslugu dostave. Koliko je to važno za kupce koji odabiru ovakvu vrstu usluge?

Valfresco Direkt usluga nudi dostavu direktno do kućnog praga, svih sedam dana u tjednu uključujući nedjelju i blagdane. To olakšava kupovinu osobito našim starijim sugrađanima i svima onima koji žele obaviti kupovinu iz udobnosti vlastitog doma, kao i uštedjeti vrijeme potrebno za svakodnevnu pripremu obroka pogotovo ako su zaposleni.

Kako lokalni proizvođač postaje Valamarov partner na ovom projektu? Mora li zadovoljiti određene kriterije?

Surađujemo s partnerima koji nude proizvode prvenstveno od domaćih sirovina, dok posjedovanje ekološkog certifikata i certifikata za kvalitetu svakako predstavlja prednost. Imamo već dvjestotinjak lokalnih partnera i dobavljača s područja Istre, ali i Slavonije i Dalmacije, s ciljem širenja suradnje na zainteresirane partnere iz svih dijelova Hrvatske.

Koje sve pogodnosti imaju lokalni proizvođači - Valamarovi partneri u Valfresco Direkt usluzi?

Kroz partnerstvo s Valamarom lokalni proizvođač dobiva promociju svojih proizvoda, kao i njihov cjelogodišnji i kontinuirani plasman direktno do krajnjeg kupca. S druge strane, krajnji kupac može biti siguran da dobiva kvalitetne i domaće namirnice i jela pripremljena uz najviše ugostiteljske standarde te Valamar garanciju kvalitete i sigurnosti..


Koje su najveće prednosti Valfresco Direkt usluge?

Kupci odabiru Valfresco Direkt prvenstveno zbog ponude Valfresco Kužine i OPG proizvoda koje ne mogu lako pronaći u trgovinama. Kroz Valfresco recepture želimo na stol potrošača plasirati autohtona jela koja iziskuju dugotrajniju pripremu i već pomalo zaboravljena kulinarska umijeća, odnosno za čiju pripremu prosječan moderan kupac jednostavno nema dovoljno vremena. Vjerujem da će svi uključeni dionici prepoznati mnogostruke benefite ovog projekta, među kojima je i davanje izravne podrške lokalnom gospodarstvu.


Može li turizam biti poluga za razvoj lokalnog gospodarstva?

Možemo reći da je Valfresco uspostavio jednu novu poveznicu između kontinentalne „zelene“ Hrvatske i naše obalne „plave“ Hrvatske te je odličan primjer kako upravo turizam može dati značajnu podršku u razvoju lokalne poljoprivrede, obiteljskih gospodarstava, prerade hrane, vinarstva, maslinarstva i brojnih drugih povezanih djelatnosti.