Ivan Sarajlić, izvršni koordinator marketinga Amadria Park hotela

Kongresi doprinose imidžu zemlje

Izvor i foto: Privredni.hr/Convention Centre Šibenik

Autor: Jozo Vrdoljak

Kongresna događanja ne ovise o sezoni i vremenskim uvjetima. Takvim oblikom produljenja sezone se stabilizira turistički sektor, ostvaruju se dodatni prihodi te otvaraju nova stalna radna mjesta i diže standard, kaže Ivan Sarajlić

Rast ponude i potražnje u kongresnoj industriji u Hrvatskoj pojačan je ulaskom Hrvatske u EU, pri čemu su poboljšanja vidljiva i u privatnom i javnom sektoru, no potrebno je povećavati kvalitetu i otvoriti barem jedan do dva velika kongresna centra, poruka je to s nedavno održnog 8. Forumu hrvatske kongresne industrije. Povod je to za razgovor s Ivanom Sarajlićem, izvršnim koordinatorom marketinga Amadria Park hotela u Opatiji, Šibeniku i Zagrebu. Ova hotelska gupacija ima dvanaest hotela, raspolaže s dva kongresna centra, nizom dvorana te posebnim lokacijama za ekskluzivne evente, kao što su Dalmatinsko Etno selo, En Vogue Beach Club, Mediteranski trg, Gastro Svijet i Royal Beach. U svakoj toj destinaciji razvili su bogatu MICE (meetings, incentives, conferencing, exhibitions) ponudu. Sa Sarajlićem smo razgovarali o poslovanju Amadria Parka, značaju i prednostima poslovnog turizma te o boljem pozicioniranju Hravtske u segmentu poslovnog turizma.

Može li Hrvatska biti značajniji europski igrač u MICE segmentu?

Možemo reći da već itekako jesmo na karti europskih organizatora. Sama Hrvatska je odlično pozicionirana, a Zagreb i Opatija su pritom posebno dobro povezani s drugim europskim gradovima i klijenti iz inozemstva brzo dolaze do željene destinacije. Što se Šibenika i Dalmacija tiče, svakako treba istaknuti problem povezanosti avionskih linija u periodu izvan glavne ljetne sezone. Naravno, ovaj sektor se može razvijati i brže, primjerice, kroz jače brendiranje Hrvatske i intenzivnije marketinške aktivnosti turističkih zajednica na ciljnim tržištima, odnosno veću zastupljenost konferencijskog turizma u turističkoj strategiji na nacionalnoj razini.

Što sve sadržava vaš konvencijski centar? Koliki su kapaciteti?

Naš šibenski konvencijski centar je prvi i najveći konvencijski centar u Hrvatskoj i na Jadranu. Nudi 11 najmodernijih multifunkcionalnih dvorana za sastanke i proteže se na tri kata. Impresivna dvorana u prizemlju s pokretnom pozornicom idealna je za velika događanja jer ima kapacitet od 1500 ljudi, dok je maksimalni kapacitet centra 2500 osoba, na 4000 metara kvadratnih površine.

Kako posluje, je li ispunio očekivanja?

Zadovoljni smo s rastom MICE segmenta našega poslovanja, a u svim našim destinacijama ove smo godine realizirali više od 500 raznih vrsta događanja. Vjerujemo da će iduće godine biti još više upita, posebno iz inozemstva, gdje ostvarujemo značajan rast, a to govori o dobrom pozicioniranju u MICE segmentu. Ugošćavanjem velikih svjetskih konferencija, ali i svih drugih vrsta poslovnih okupljanja, Šibenik i cijela srednja Dalmacija napokon su postali dio svjetske karte lokacija za njihovo održavanje te smo u ovo kratko vrijeme od otvorenja zaista ostvarili zavidne rezultate u kongresnom turizmu.

Jeste li zadovoljni pozicioniranjem u MICE segmentu?

Kongresna događanja ne ovise o sezoni i vremenskim uvjetima već se takve aktivnosti održavaju kroz cijelu godinu. Takvim oblikom produljenja sezone se stabilizira turistički sektor, ostvaruju se dodatni prihodi te otvaraju nova stalna radna mjesta, čime se osjetno podiže životni standard stanovnika. Za nas kao hotelijere kongresi imaju još jednu veliku prednost, a to je da se organiziraju i po nekoliko godina unaprijed i tako neovisno o vremenskim uvjetima i drugim faktorima osiguravaju popunjenost kapaciteta.

U čemu je značaj ovakvih centara, odnosno održavanja poslovnih skupova i kongresa?

Osim veće potrošnje i dulje sezone, kongresi uvelike pridonose i imidžu zemlje u kojoj se održavaju. Ako se sudioniku svidjelo mjesto, vrlo je vjerojatno da će se vratiti s obitelji i prijateljima na odmor u privatnom aranžmanu ili će svoja pozitivna iskustva ispričati svojim poznanicima koji se na taj način odluče posjetiti određenu destinaciju. Održavanje većih skupova podiže i cijene hotela jer se smatra da su sudionici takvih manifestacija veće platežne moći, pa se tako jači imidž u smjeru luksuza i financijski konkretizira.

Mijenjaju li se navike kongresnih gostiju? Na koji način pratite trendove?

Navike kongresnih gostiju su se definitivno promijenile unutar posljednjih 10 godina. Oni sada žele i dobre uvjete na lokaciji, kao što je pristup brzom internetu, ali i poseban doživljaj destinacije, dakle, cijeli proizvod. S našim Conference Parkom 25/7 u Opatiji prvi smo počeli razvijati tri koncepta MICE ponude koja obuhvaća: sea office, out of office i market. Prvi format označava mogućnost poslovanja, odnosno organizacije događanja u vašem uredu na moru. Svi organizatori i poslovni gosti mogu svoj ured u gradskim sredinama zamjeniti jedinstvenim okruženjem koje će ih potaknuti na razmišljanje i u kojemu će se zasigurno razviti nove i zanimljive poslovne ideje. Promoviramo i zdrav način života te razne aktivnosti po želji što obnavlja energiju i djeluje inspirativno. Rad s terase s pogledom na more, u miru prirode, često se pokaže kao pun pogodak.

Koje su još prednosti Amadria Parka?

Još jedna od prednosti Amadria Parka je što svi posjetitelji konferencije mogu biti i smješteni u našim hotelima, ukoliko se radi o višednevnom događanju ili ako odluče poslije konferencije ostati istraživati destinaciju. Jako smo ponosni na 'Book of experience' koji naši specijalisti za organizaciju događanja koriste kao priručnik koji će svakom organizatoru ponuditi i predložiti upravo one aktivnosti koje će svim sudionicima događanja cijeli boravak u našoj destinaciji učiniti posebnim iskustvom, od gourmet programa, sportskih aktivnosti, kulturnih tura i ostalih aktivnosti koje im i čitavu ovu regiju predstavljaju na originalan i drugačiji način.

Prepoznaju li vas već organizatori MICE okupljanja? Koliki udjel ima taj segment u ukupnom poslovanju Amadria Parka?

Tradicija kongresnog turizma u Opatiji postoji već više od 120 godina, a primjenom novih filozofija i koncepata, koji ovoj industriji pristupaju na nov i svjež način, privlačimo sve više novih organizatora poslovnih okupljanja iz cijeloga svijeta. Radi se o jednom od ključnih segmenata našeg poslovanja koji iz godine u godinu raste.

Je li dovršen proces brendiranja, koliko ste prepoznati na tržištima?

Usudio bih se reći da proces brendiranja nikada ne prestaje, jer svakim poslovnim i komunikacijskim potezom možete urušiti postojeće povjerenje ili se još jače istaknuti u usporedbi s konkurencijom. Prepoznatljivost nam svakako raste, a drago nam je što su gosti koji su do sada uživali u hotelima pod prijašnjim brendovima s posebnim zanimanjem i veseljem prihvatili naš zajednički brend koji ide u istom smjeru kontinuiranih inovacija uz maksimalnu posvećenost pružanju visoko kvalitetne usluge i kreiranja jedinstvenih doživljaja odmora.

Koja su vaša očekivanja u narednoj godini?

Smatramo da smo svojom razgranatom ponudom, a još više otvorenom filozofijom jedan od lidera na našem tržištu, naša je želja tu poziciju osnažiti i razvijati budući da vjerujemo da imamo resurse i znanje za ostvarenje te vizije.

Imate li neke planove vezane za investicije?

Investicije u ovom zimskom periodu u Opatiji uključuju obnovu našeg boutique hotela Sveti Jakov u samom srcu Opatije, koji će uskoro biti dovršen. Ove godine započela je i prva faza obnove Grand hotela 4 opatijska cvijeta, a koja će biti dovršena sljedeće godine, kada će biti obnovljeni svi sadržaji hotela uključujući i wellness centar po uzoru na najbolje europske i svjetske wellness hotele. U Šibeniku nas očekuje nastavak realizacije ideje Mediteranskog trga.