Hrvoje Markulinčić, voditelj HR i pravnih poslova Uniline grupe

Uniline grupa: Kvalitetnom suradnjom s akademskom zajednicom otkrivamo nove talente

Izvor i foto: Turizmoteka/UNILINE

Iako se nedostatak djelatnika osjeća u gotovo svim industrijama, u Uniline grupi su kao rješenje u svojoj kompaniji istaknuli kontinuirano ulaganje u postojeće djelatnike, uspješnu tradiciju studentskih praksi te stalna ulaganja u poboljšanja uvjeta rada. Nedavno su zaključili i plan studentskih praksi, pa studenti pod vodstvom mentora iz prve ruke uče o radu u agenciji i turističkom sektoru.
Uniline grupa, vodeća destinacijska menadžment kompanija, intenzivno se priprema za nadolazeće ključne mjesece turističke godine. Jedan od većih izazova s kojim se grupa suočava, kao i većina kompanija u turističkom sektoru, su ljudski resursi. Trenutačno grupa ima oko 150 zaposlenika, a osim u Hrvatskoj posluje u Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji, Kini i Južnoj Koreji, te ima i predstavništva u Japanu, Tajlandu, lndoneziji i Brazilu.

Razgovarali smo o ovoj temi s Hrvojem Markulinčićem, voditeljem HR i pravnih poslova Uniline grupe.

Osjećate li u Unilineu nedostatak radne snage i kako rješavate taj problem?

Hrvoje Markulinčić: Definitivno svjedočimo nedostatku radne snage posebice one kvalificirane, no mi u Uniline grupi navedene negativne efekte uspijevamo umanjiti kontinuiranim ulaganjem u postojeće djelatnike koji su temelj naše kompanije, zatim uspješnom višegodišnjom tradicijom kvalitetnih studentskih praksi, zahvaljujući kojoj stvaramo temelje za buduću suradnju te stalnim ulaganjem u poboljšanja uvjeta rada.

Koje vam pozicije najviše nedostaju? Gdje pronalazite kadrove?

Hrvoje Markulinčić: Nema posebnih pravila. Generalno najveći nedostatak ljudi primjećujemo za pozicije koje zahtijevaju bogato iskustvo, kontinuirano razvijano tijekom više godina. U potrazi za kadrovima koristimo raznolike strategije kako bismo pronašli najkvalitetnije kandidate. To su primjerice LinkedIn, direktno kontaktiranje, preporuke, interni prijelazi iz jednog odjela ili društva u drugo te u suradnji s fakultetima i studentskim praksama. Kombinacija ovih pristupa omogućuje nam da pronađemo najkvalitetnije kandidate koji odgovaraju potrebama našeg tima i organizacije.

Imate urede u gotovo cijelom svijetu – imate li iste probleme s pronalaskom kadrova kao i u Hrvatskoj?

Hrvoje Markulinčić: Iako je naše core poslovanje i struktura organizacije centralizirana u Hrvatskoj, u Puli i Zagrebu, svjesni smo specifičnosti svake regije u kojoj poslujemo te prilagođavamo naš pristup u skladu s njima. Važno je naglasiti da se kod zapošljavanja u našim uredima u zemljama poput Kine i Koreje, kao i pri odabiru predstavnika u drugim zemljama, uvijek daje prednost domaćem stanovništvu, što nam olakšava komunikaciju, ali i omogućuje dublje razumijevanje poslovnih normi i pravila tržišta. Time se stvaraju temelji za uspješne suradnje s partnerima i klijentima, što rezultira dugoročnim zadovoljstvom svih uključenih strana. Kroz prilagođene strategije regrutacije i posvećenost lokalnom kontekstu, nastojimo osigurati kontinuirani priljev visokokvalitetnog kadra u našim uredima diljem svijeta, što doprinosi uspješnom funkcioniranju i rastu naše organizacije na globalnoj razini.

Već ste spomenuli da imate iznimno dobru suradnju s akademskom zajednicom.

Hrvoje Markulinčić: Tako je. Ponosni smo na izuzetan interes studenata za suradnju. Nedavno smo zaključili plan praksi za predstojeće mjesece te ćemo, kako u Puli tako i u Zagrebu, imati više od 25 studenata koji će sa svojim mentorima istinski zakoračiti u svijet agencijskog poslovanja i turizma. U suradnji s nizom renomiranih fakulteta, poput pulskog Fakulteta ekonomije i turizma, Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, Sveučilišta VERN', Veleučilišta Aspira i Zagrebačke škole ekonomije i managementa (ZŠEM), kontinuirano razvijamo programe koji potiču razmjenu znanja i praksi između akademske i poslovne zajednice. Jednom godišnje organiziramo i Dan otvorenih vrata za studente gdje im prezentiramo mogućnosti suradnje za vrijeme studiranja, ali i opcije za kasnije. Naši stručnjaci također često gostuju na fakultetima, sudjelujemo na raznim fakultetskim događanjima poput Dana karijera. Uistinu smo otvoreni za nove suradnje i proširenje postojećih, te aktivno tražimo nove načine kako bismo unaprijedili i produbili suradnju s akademskom zajednicom, osiguravajući tako kvalitetnu edukaciju i razvoj budućih stručnjaka u našem sektoru.

Jeste li primijetili neke promjene u trendovima kod mladih zaposlenika – što im Uniline može ponuditi, odnosno što mladi primarno traže od poslodavca?

Hrvoje Markulinčić: Rekao bih da kad se susretnemo s osobom koja se istinski želi razvijati u našoj industriji, tada gotovo da i nemamo konkurenciju. Primjećujemo promjene u trendovima kod mladih zaposlenika, te se prilagođavamo njihovim preferencijama kako bismo privukli i zadržali talentirane pojedince. Mladi često pokazuju interes za otvorenu komunikaciju, redoviti feedback o svom radu te balans između privatnog i poslovnog života. Također, traže fleksibilnost u vremenu i mjestu rada kako bi uskladili profesionalne i privatne obaveze. Uniline grupa zbog svoje veličine i diverzificiranosti poslovanja nudi mogućnost profesionalnog i osobnog razvoja u više različitih segmenata turističkih usluga što također smatramo prednosti. Ono što tražimo kod potencijalnih zaposlenika jest želja za radom i učenjem, fokusiranost na rad, sposobnost komunikacije, samoinicijativnost te proaktivnost u radu, prilagođeno specifičnim zahtjevima svakog radnog mjesta.

Koliko se ulaže u edukaciju djelatnika u kompaniji?

Hrvoje Markulinčić: Puno i kontinuirano. Naš pristup edukaciji temelji se prvenstveno na neposrednom radu i mentoriranju, pri čemu se stavlja naglasak na praktično iskustvo. Ovo se često pokazuje kao najučinkovitiji način osposobljavanja zaposlenika, jer omogućuje stjecanje specifičnih vještina i znanja.

Za kraj, možete izdvojiti neke posebnosti/prednosti koje Uniline grupa nudi svojim zaposlenicima?

Hrvoje Markulinčić: Nudimo niz mogućnosti, poput osobnog i profesionalnog razvoja u različitim područjima turizma, mogućnost dobivanja mentora s bogatim iskustvom u industriji, koji služe kao podrška i vodstvo zaposlenicima u njihovom radu i razvoju karijere. Uz tradicionalne bonuse poput božićnica, uskrsnica i darova za djecu, Uniline grupa nudi i jubilarne nagrade kao priznanje za dugogodišnji doprinos i lojalnost zaposlenika; zatim aktivno promicanje internih i vanjskih edukacija, uključujući sudjelovanje na konferencijama i predavanjima iz relevantnih područja rada zaposlenika. U grupi je implementiran i sustav nagrađivanja zaposlenika na temelju postignutih rezultata te program preporuka novih djelatnika koji nagrađuje zaposlenike za preporuku kvalitetnih kandidata za zapošljavanje, promičući time angažman i suradnju unutar kompanije.