Anton Kliman

 

Izvor i foto: "obs/TUI AG/TUI Group"

Prijevod i obrada: Turizmoteka

Ministar turizma RH Anton Kliman u razgovoru s TUI Online-Medien

 

Poštovani ministre, kojim riječima bi privukli goste u Hrvatsku?

Naša zemlja je puna čudnovate ljepote i života.Takvu jedinstvenu zemlju nudimo našim gostima.

Po čemu je Hrvatska jedinstvena?

Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja, unatoč tome što je površinom mala, koja ima više lica. Ona je mediteranska, ali i kontinentalna zemlja, bogata kulturnim i povijesnim blagom. U Hrvatskoj postoji toliko mnogo jedinstvene ljepote, mjesta koje vas pozivaju na uživanje i gdje možete upoznati domaće ljude i njihov način života. No, postoje i lijepa mjesta koje zrače posebnim mirom, gdje se možete osamiti,povući iz vreve. Sva ta mjesta su samo na nekoliko sati jedno od drugog.

Koje su omiljena mjesta, plaže i fešte u Hrvatskoj?

 Ima toliko zanimljivih i lijepih mjesta u Hrvatskoj, pa mi je teško odgovoriti na to pitanje. Ali ako moram reći, nudim kraj odakle sam - Istru, koja ima mnoge gradiće, plaže, skrivena mjesta i jasno fešte, koje morate vidjeti.

Što osobno preporučujete posjetiteljima Hrvatske? Što se ne smije propustiti pri posjeti vaše države, ni pod kojim uvjetima?

 Hrvatska, nije samo "sunce, plaža i more". Istina, većina turista dolazi u Hrvatsku tijekom ljetnih mjeseci. Ja pozIvam sve one koji žele doći u Hrvatsku da dođu i u drugim godišnjim dobima. Hrvatska ima osam nacionalnih parkova, jedanaest parkova prirode, sedam spomenika Svjetske kulturne baštine pod zaštitom UNESCO-a, prapovijesna nalazišta, antičke i srednjovjekovne gradove, bogatu i raznovrsnu gastronomiju, i još mnogo, mnogo toga više. Preporučujem našim gostima da krenu u istarživanje raznolikosti Hrvatske i pronađu ovdje kod nas,svoj kutak raja.

Kako reći "Guten appetit" na hrvatskom, te koja su tipično lokalna jela koje biste preporučili prijatelju ili turistu?

Hrvatska je tijekom povijesti bila na vjetrometini na kojem su se sastajali i sukobljavali sjever i jug, istok i zapad. Sve to utjecalo je na našu kulturu, tradiciju, način života pa i na našu gastronomiju. Raznolikost i bogatstvo naše gastronomije je poznata, jedinstvena i cijenjena.

Krenimo s tradicionalnom, laganom mediteranskom kuhinjom i vrhunskim vinima s naše obale, do jake kontinentalne kuhinje i njihovim vrhunskim vinima u našoj unutrašnjosti.. Imamo tako širok raspon ponude i pripreme hrane, da u Hrvatskoj stvarno svatko može pronaći nešto za sebe. I to je jedan od razloga zašto je Hrvatska sve traženije turističko odredište. Želimo li našim gostima reći "Guten appetit" , mi kažemo "Dobar tek".

U koje godišnje doba se može upoznati Hrvatsku u najboljem izdanju?

 Ovisno je to o željama posjetitelja. Hrvatska je najživlja u ljetnim i jesenjim mjesecima, odnosno od lipnja do listopada. Tada se toga mnogo nudi, jer tada je lijepo vrijeme pa se može uživati uz more i na plažama. No, vjerujte, u svakom kutku ove zemlje ima se što zanimljivo otkriti tijekom cijele godine. Izvan sezone možete uživati u našoj prekrasnoj prirodi. Malo je znano, na primjer, da Hrvatska ima više od tisuću otoka. Preporučujem da se naši posjetitelji upoznaju  s lokalnim životom i kulturom njihovih domaćina, te istražu Hrvatsku na svoj osoban način.

Koliko je turizam važan za Hrvatsku?

Turizam je jedan od najvažnijih gospodarskih sektora u Republici Hrvatskoj.On ima velik utjecaj i na druge industrije i doprinosi njihovom jačanju, kao što su transport, građevinarstvo i komunikacije. Poljoprivreda također ima veliku koristi od turizma. Turizam je kod nas uspješan, pa čak i u vrijeme recesije 2008. pokazo je svoju žilavost.

Turizam u Hrvatskoj sudjeluje s oko 18 posto u BDP-u. Očekujemo da će idućih godina ,razvojem drugih sektora,taj udio stagnirati ili biti manji,ali i da će ukupno turistički promet rasti.

Većina od 12,5 milijuna turista koliko ih godišnje dolazi u Hrvatsku,stiže iz Njemačke, Austrije i susjednih zemalja.što planirate da privučete turiste i iz drugih zemalja?  

Prije svega, Hrvatska je tradicionalno turistička zemlja u koju se dolazi automobilom. To i jest razlog zašto nam najviše turista dolazi iz susjednih ,najbližih zemalja. Udio turista koji dolaze iz Austrije i Njemačke, raste iz godinu u godinu,ali raste i broj turista koji nam stižu iz dalekih zemalja.

Na primjer, broj posjetitelja iz SAD-a povećao se za gotovo 150 posto u posljednjih 5 godina. Oko 300.000 gostiju dolazi nam godišnje iz Južne Koreje. U posljednjih pet godina, bilježimo poraste iz nekih izvan europskih zemalja od čak 1800 posto. Osjetan rast bilježimo i u dolascima iz, na promjer, Velike Britanije.

Naša promidžba je prilagođena za pojedina tržišta. Naš cilj je privući nove goste, ali i istodobno pružiti našim vjernim gostima što bolju i raznovrsniju ponudu. Želimo biti zemlja koja će tijekom cijele godine, u mnogim segmentima tržišta, biti atraktivna za posjetitelje. Rezultati su nam sve bolji, pa bilježimo iz godine u godinu sve veći broj turista u pred i posezoni.Vjerujemo da ćemo biti sve zanimljivije odredište i to ne samo u ljetnim mjesecima.

Kao što ste rekli, turistička industrija ima vrlo veliki udio u ukupnom BDP-u vaše zemlje. Može li turizam u Hrvatskoj i dalje rasti?

Istina, udio turizma od 18% u BDP-u naše zemlje je neuobičajeno velik. Vjerujem da ćemo u budućnosti pokrenuti brži razvoj i drugih gospodarskih grana u Hrvatskoj i da će tome pridonijeti i turizam. Turizam ima prosječnu godišnju stopu rasta od pet posto, ali vjerujemo da ima još mnogo prostora za napredak. Mi imamo usvojenu Strategiju razvoja turizma do 2020. godine. Za sada se, u njoj planirani ciljevi, ostvaruju.

Prošle godine otvorili smo 25 novih i obnovljenih hotela, ove godine bit će ih još i više, 40. To je dokaz da se ulaganje u turizam isplati. Mi ćemo nastaviti s razvojem i u budućnosti. Dakle, privatni i javni sektor svake godine radi na stvaranju nove i kvalitetne ponude i usluge za naše goste. Za nas je ključ razvoja, stalno poboljšanje.

Kako bi se turista u Hrvatskoj trebao ponašati da dobije osmijeh od svojih hrvatskih domaćina?

 Mislim, svatko voli čuti nešto pozitivno o svojoj zemlji i ljudima koji u njoj žive. Također je važno da se dobro informirate o zemlji u koju putujete. To olakšava susrete s domaćinima i stvara uvjete za bolju komunikaciju s domaćinima. Mislim da dobra komunikacija i razmjena riječi i iskustava, je dobra podloga za razmijenu osmijeha i kod posjetitelja i kod domaćina Mi kao domaćini, to mogu tvrditi, želimo i sve ćemo učiniti da tako i bude, da se naši gosti kod nas osjećaju ugodno i sretno i da se vrate s najljepšim uspomenama. To je za nas najbitnije.