Predstavljanje Kvarnera u Italiji

Tijekom 2017. godine čak 53 % talijanskih gostiju bilo je smješteno u objektima obiteljskog smještaja

Izvor i foto: TZ Kvarnera

U milanskom hotelu „Principe di Savoia“ održana je press konferencija i prezentacija Kvarnera, koju su priredile TZ Kvarnera i TZG Raba u suradnji s Predstavništvom HTZ-a u Italiji. U opširnom predstavljanju novinarima i agentima prikazane su novosti u turističkoj ponudi Kvarnera kao jedne od najbližih destinacija s atraktivnom ponudom raznih segmenata turističke ponude za najraznovrsnije interese turista.

Istaknute su smještajne mogućnosti, od hotelskog smještaja, kampinga i obiteljskog smještaja do hostela i boutique hotela. Tradicionalno, uz sunce i more, Talijani su vrlo zainteresirani za outdoor ponudu, biciklizam i događaje, za ponudu zdravstvenog turizma (posebice dentalnog), za sve aktivnosti na moru, od jedrenja i ronjenja, do raznih sportova na vodi, zatim za manifestacije kojih je na Kvarneru čitav niz, a posebno su omiljeni eno-i gastrofestivali. Svakako je istaknuta Rapska fjera, jedna od najpoznatijih manifestacija na Kvarneru, a zanimljivost je da otok Rab tijekom 2018. godine obilježava i slavi 50 godišnjicu potpisane povelje o bratimljenju s talijanskim San Marinom.

Upravo sudionici iz San Marina daju uz Rapske samostreličare značajan pečat Rapskoj Fjeri. Stoga se na prezentaciji, tijekom svečane večere, mogla degustirati i Rapska torta, kao najpoznatiji rapski gastro-suvenir, kao i vrbnička žlahtina, nezaobilazna za svakog gosta na Kvarneru. Video prezentacijom dočarana je atmosfera destinacije, a svakom je gostu na prezentaciji uručen prigodan set promidžbenih materijala i suvenira.

Uz predstavnike medija, na prezentaciji Kvarnera u Milanu sudjelovali su partneri iz raznih turističkih agencija, te predstavnici Cral-ova, odnosno korporativnih odjela raznih tvrtki, koje za svoje zaposlenike organiziraju putovanja.
Prezentaciju je vodila i moderirala direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, gospođa Viviana Vukelić, dok je Kvarner predstavila gospođa Vlasta Mastrović, voditeljica projekata TZ Kvarnera, a gospođa Ivana Matušan, direktorica TZG Raba predstavila je otok Rab. Pozdravnim riječima sudionicime se obratila gospođa Iva Pavić, generalna konzulica RH u Milanu, koja je istaknula povezanost i prijateljstvo talijanskog i hrvatskog naroda.

Iznenađenje večere bila je nagradna igra u kojoj su uz prigodne suvenire dodijeljeni vikend boravak za dvije osobe u hotelu „Kukuriku“, u Kastvu, zatim vikend boravak za dvije osobe u rapskom hotelu „Arbiana“ s večerom u restoranu „Agatini vrtovi“, te večera za dvije osobe u Kvarner Gourmet restoranu „Rivica“ u Njivicama na otoku Krku. Neki od onih sretne ruke, kao nagradu su osvojili rapsku tortu kao posebnu nagradu.

Gosti iz Italije oduvijek su bili među najvažnijim gostima te se u ukupnom turističkom prometu na Kvarneru s udjelom od 9% tradicionlano nalaze na četvrtom mjestu (iza Njemačke, Slovenije i Austrije) u ostvarenim noćenjima.
Talijansko tržište zaista je specifično, jer čak 80% gostiju dolazi u Hrvatsku individualno, a 20% organizirano putem posrednika.

Uz to, Talijani su poznati po nešto kasnijem bookingu, odnosno kasnijem vremenu donošenja odluka o godišnjem odmoru, u odnosu na, primjerice njemačko i druga zapadnoevropska tržišta. Specifičnost talijanskog tržišta je i u tome što, s obzirom na blizinu tržišta i navike gostiju, dolaze tijekom cijele godine, utječu na pred i posezonski turistički promet, vole vikend putovanja, ali prosječno na Kvarneru borave 5 dana. Tijekom 2017. godine čak 53 % talijanskih gostiju bilo je smješteno u objektima obiteljskog smještaja, 19% u hotelima, 21 % u kampovima, te 7% u ostalim smještajnim kapacitetima. Prema informacijama iz Predstavništva HTZ-a u Italiji, ovogodišnji booking s talijanskog tržišta je stabilan i teče uobičajenom dinamikom.
Večera u prestižnom „Principe di Savoia“ bila je ugodno druženje s talijanskim uzvanicma, ali i podsjetnik na ljepote Kvarnera i otoka Raba. No, svakako je važno napomenuti da se radi samo o jednoj od aktivnosti TZ Kvarnera na talijanskom tržištu, dok se istovremeno odvija marketinška kampanja na širokom talijanskom tržištu; na svim važnijim turističkim portalima, u specijaliziranim magazinima, odašilju se mjesečni newsletteri namijenjeni novinarima i partnerima, a studijske grupe novinara i bloggera iz Italije obilaze Kvarner u potrazi za novostima i atrakcijama koje će prenijeti kroz svoje medije.