Britanska poslovna komora pokrenula projekt Brit Travel 2017/18

Održan prvi Brit Travel Afternoon na temu mladih britanskih turista

 

Izvor i foto: BBCC/MGašparović

U organizaciji Britanske poslovne komore (British Business Chamber Croatia – BBCC) danas je u Kaptol Boutique Cinema održan panel Brit Travel Afternoon na temu mladih britanskih turista i njihovih navika prilikom putovanja. Bio je ovo prvi od četiri panela koji će se u održati u sklopu projekta Brit Travel 2017/2018, koji će kulminirati središnjom konferencijom Brit Travel u listopadu 2018. godine. Cilj ovog projekta je hrvatskom turističkom sektoru predstaviti britanske turiste i njihove navike te trendove u turističkom sektoru Ujedinjenog Kraljevstva.

Razloge za pokretanje projekta pojasnio je Dan Vidošević, korporativni direktor BTravela i predsjednik Odbora za turizam Britanske poslovne komore. „Podaci Udruženja britanskih tour operatora (ABTA) iz 2016. godine pokazuju da gotovo 86% Britanaca godišnje putuje, pri čemu barem jednom godišnje putuju u neku stranu državu. Dakle, radi se o gotovo 40 milijuna ljudi. S obzirom da su britanska noćenja u Hrvatskoj u 2016. godini dosegla brojku od 3 milijuna, jasno je da postoji velik prostor za rast. Britanci su kvalitetni gosti, koji u pravilu troše više od ostalih, a Hrvatska im je destinacija koju posljednjih godina tek otkrivaju.“

Dan Vidošević, ujedno i moderator panela, zatim Jonathan Howe, blogger jednog od najčitanijih i najnagrađivanijih britanskih putničkih blogova Two Monkeys Travel; Marienna Sanchez Jauregui, bivša gradonačelnica Ibize; Davor Tremac, generalni manager Ubera za Istočnu Europu; Ivan Bušljeta, suvlasnik kluba Papaya iz Novalje te Nick Colgan, osnivač i vlasnik Garden festivala i The Garden Brewery iznijeli su svoja iskustva te razgovarali o načinima na koji hrvatski turistički sektor može privući i zadržati mlade britanske turiste. Ujedno su se dotakli i pitanja provode li mladi britanski turisti vrijeme isključivo na partyjima, gdje odsjedaju, koliko posjećuju festivale te kakva iskustva s njima imaju lokalne zajednice u drugim državama. Zaključili su da je imperativ hrvatsku turističku ponudu produžiti na cijelu godinu, uključujući i kontinentalni turizam, što je u skladu s hrvatskom strategijom razvoja turizma.

Marienna Sanchez Jauregui, bivša gradonačelnica Ibize naglasila je važnost suradnje vlasti i poduzetnika: „Predstavnici lokalne vlasti i poduzetnika u turističkom sektoru kontinuirano surađuju na definiranju i provedbi mjera kako bi se umanjilo i sankcioniralo neprimjereno ponašanje mladih Britanaca. Mjere su uglavnom administrativnog karaktera, uključuju zabrane konzumacije alkohola na ulicama, kontrolu buke u lokalima, ograničavanje muzike na terasama do ponoći, a upotreba droge na javnim mjestima podliježe kaznama. U provođenju mjera važna je uloga inspekcije i policije. Rezultati se vide, naravno da ima još prostora za poboljšanja pa se suradnja vlasti i poduzetnika pokazala iznimno važnom – moramo biti svjesni da treba uskladiti interese obiju strana, poduzetnika koji žive od turizma i vlasti koje moraju osigurati red, mir , sigurnost i kvalitetan život građanima. Dodala bih još da je jedna od mogućih mjera razdvajanje turističke ponude – britanske obitelji ljetuju na drugom kraju otoka”.

„Više od polovine Britanaca putuje u druge gradove na city break (53%), a slijede ljetovanja, kontinentalni i all-inclusive turizam. Slika u Hrvatskoj je da su Britanci uglavnom mladi turisti zainteresirani jedino i isključivo za zabavu, no brojke Udruženja britanskih tour operatora (ABTA) pokazuju suprotno. Naime, prema statistici za 2016. godinu, samo 8% britanskih turista putuje radi festivala. Nastavno na zaključak samog panela kao i nadolazećih Brit Travel događanja očekujemo jačanje gospodarske suradnje između Hrvatske i Velike Britanije, što je i ključna uloga Komore“, zaključila je Vedrana Likan, predsjednica Britanske poslovne komore.
Brit Travel 2017/2018 projekt obuhvaća četiri panel rasprave pod imenom Brit Travel Aftrenoon koje prethode glavnoj konferenciji planiranoj za listopad 2018. godine. Brit Travel Afternoon na temu mladih prvi je iz serije događanja o britanskim turistima i njihovim navikama, dok će preostala događanja pokriti niz tema – od kongresnog, zdravstvenog, gastro, cruising, kulturnog turizma do sve popularnijeg city break i kontinentalnog turizma.

###
O BBCC
Britanska poslovna komora (British Business Chamber Croatia – BBCC) osnivana je na inicijativu Veleposlanstva Ujedinjene Kraljevine Velike Britanije i Sjeverne Irske s ciljem poticanja komercijalnih odnosa između Velike Britanije i Hrvatske. Kao ključni promotor jačanja komercijalnih, društvenih i kulturnih odnosa između Hrvatske i Velike Britanije, BBCC okuplja članove iz privatnog i javnog sektora koji su prisutni na britanskom i hrvatskom tržištu ili su spremni uspostaviti poslovne veze bilo u Velikoj Britaniji ili u Hrvatskoj.