Globalni tjedan poduzetništva

Izvor i foto: Amway

 Neovisnost od poslodavca i sustava primarni razlog za pokretanje vlastitog posla

Globalni tjedan poduzetništva je svjetska inicijativa sa svrhom promicanja poduzetništva i poduzetničkog načina razmišljanja kod mladih, ali i ostalih dobnih skupina. Održava se svake godine u cijelom svijetu u mjesecu studenom.
Zadnje istraživanje koje je prevelo GfK za kompaniju Amway u sklopu svog Global Entrepreneurship Reporta, koji se provodi već 9 godina u 44 zemlje pokazao je snažan porast poželjnosti poduzetničkog potencijala u Hrvatskoj, posebice među muškom populacijom kao i generalno u dobnim skupinama od 18 do 35 te od 35 do 49 godina.

Kao razlog ovog rezultata nameće se zaključak da je gospodarska recesija prethodnih godina uzrokovala iseljavanje hrvatske radne snage u EU i druge države te diljem svijeta (npr. SAD, Kanadu, Australiju). Oni koji su ostali iskusili su gospodarsku depresiju i nemogućnost pronalaska posla nakon završetka fakulteta. Hrvatska je radna snaga imala najveću stopu nezaposlenosti mladih i osoba koje su nedavno diplomirale u Europi. Sada su te osobe nešto starije i shvaćaju da se moraju pobrinuti za svoju sudbinu i pronaći alternativne načine za ostvarivanje dohotka koji ne uključuju oslanjanje na Vladu koja će im pronaći radna mjesta.

Štoviše, percepcija prosječnog hrvatskog radnika je da ih nadređeni i tvrtka iskorištavaju, a da sustav ne može učiniti mnogo za njih. Stoga je neovisnost od poslodavaca primarni razlog za pokretanje vlastitog poslovanja.
Bitno je istaknuti da je istraživanje pokazalo i da žene i muškarci podjednako pokazuju pozitivan stav prema poduzetništvu, međutim 42% muškaraca će se odlučiti za poduzetništvo, dok će to učiniti tek 28% žena.

Ukupno, rezultati pokazuju da se pozitivan stav prema poduzetništvu povećao za 9% u odnosu na istraživanje provedeno prethodnu godinu, a poduzetnički potencijal pokazuje povećanje od 10% što znači da 35% ispitanika u Hrvatskoj može zamisliti pokretanje vlastitog posla. Zanimljivo je također da je pozitivan poduzetnički potencijal uočen kod 85% ispitanika sa završenim fakultetom.
Rezultati istraživanja, provedenog na uzorku od 1000 ljudi u dobi od 15+. Tema ovogodišnjeg istraživanja bila je „Poduzetništvo u promjenjivom radnom okruženju zemalja sudionica“.

O Amwayu
Amway je vodeća kompanija direktne prodaje u svijetu s globalnom prodajom od 9,5 milijardi dolara u 2015., zahvaljujući naporima preko 3 milijuna Amwayevih nositelja posla i preko 21 000 zaposlenika u više od 100 zemalja i teritorija diljem svijeta. Osnovan 1959. od poduzetnika Rich DeVosa i Jay Van Andela sa sjedištem u Adi, savezna država Michigan, SAD, Amway nudi potrošačke proizvode i poslovnu mogućnost uz podršku globalnog agroposlovanja, proizvodnje, logistike i lanca opskrbe. Više od 900 znanstvenika, inženjera i tehničara radi u 75 odjela razvoja i istraživanja, te i laboratorijima za utvrđivanje kvalitete diljem svijeta podupire razvoj proizvoda i stvara kulturu znanstvene izvrsnosti. Najprodavanije Amwayeve marke su NUTRILITE™ vitamini, minerali i dodaci prehrani, ARTISTRY™ proizvodi za njegu kože i dekorativna kozmetika te eSpring™ sustav za pročišćavanje vode. Više informacija o tvrtki naći ćete na http://www.amway.hr