Softversko rješenje tvrtke Lemax konkurentno svjetskim rješenjima

Potpisan ugovor s Asian Trails, vodećom turističkom agencijom iz Tajlanda.

Izvor i foto: Lemax

Lemax, IT tvrtka koja se bavi razvojem i prodajom Lemax softvera namijenjenog turističkim agencijama i turoperatorima na globalnom tržištu, potpisnik je ugovora s Asian Trails, vodećom turističkom agencijom iz Tajlanda.
Riječ je o najvećem ugovoru koji je Lemax potpisao od trenutka izlaska na globalno tržište, a implementacijom kojega će podržati rad više od 700 zaposlenika s preko 4000 partnera i 8 tržišta koja zajednički pokrivaju gotovo trećinu stanovnika planete. Upravo većinom aranžmana koji se ugovaraju u Hrvatskoj za turističke usluge u Kambodži, Kini, Indoneziji, Maleziji, Mjanmaru, Singapuru, Tajlandu i Vijetnamu posreduje Asian Trails.

Tvrtka Lemax osnovana 1990. godine u Šibeniku, s podružnicom u Zagrebu, svoje djelovanje tvrtka započela je kreiranjem web stranica za turizam, prepoznavši potrebe lokalnog tržišta. U narednim godinama stvarali su se temelji za kompleksnije softversko rješenje usmjereno informatizaciji poslovnih procesa u turističkim agencijama koje je kreirao direktor Lemaxa, Mate Kostovski sa svojim timom. To je dovelo do razvoja cjelovitog rješenja imena iTravel softver s kojim je Lemax 2011. godine ušao na globalno tržište. Razdoblje od 2011. do 2015. godine obilježeno je rastom i ostvarivanjem pozitivnih poslovnih rezultata. Tvrtka je u 2017. godini ostvarila odgođene prihode u visini od 10,3 milijuna kuna, uz rast od 43 posto u odnosu na 2016. godinu, i zapošljava više od 60 stručnjaka od kojih je preko 90 posto visokoobrazovanih. Početak 2018. godine obilježio je cjeloviti rebranding kompanije i iTravel softver mijenja naziv u Lemax softver.

„Osim prve prekretnice 2001. godine kada smo bili fokusirani na turizam, ulaskom na globalno tržište sa softverom u potpunosti kreiranim hrvatskim znanjem i investicijama, zamah našem rastu osigurala je promjena poslovnog modela. Iako smo u početku pretežito poslovali prema lifetime licence modelu, opredijelili smo se za SaaS model poslovanja, odnosno „software as a service,“ što nas je izdvojilo na hrvatskom i donijelo nove korisnike na stranim tržištima. Naš softver korisnicima,turističkim agencijama i turoperatorima, pomaže povećati efikasnost i prodaju. Uz kompletno upravljanje rezervacijskim procesom, pokriva širok spektar aktivnosti budući da imamo specijalizirane module za marketing, prodaju, računovodstvo, financije te logistiku.

Najveća prednost ovakvog sveobuhvatnog sustava je značajno ubrzanje i automatizacija svih operativnih procesa, na koje naši korisnici troše puno vremena i resursa. Na taj način se oni mogu više posvetiti razvoju svog poslovanja te odnosu s njihovim klijentima, a krajnji benefit im je, naravno, povećanje prodaje i profita. Analizirajući poslovanje svih naših korisnika potvrđeno nam je kako im prihodi rastu iz godine u godinu, što nas iznimno veseli,“ istaknuo je Mate Kostovski, direktor Lemaxa.
Lemax danas ima više od 120 korisnika na svim kontinentima, osim Antarktike, pokrivajući kompanije veličine od 20 do preko 600 zaposlenika. Tvrtka je u stopostotnom hrvatskom vlasništvu te će kao najveću investiciju, u visini između 8 i 10 milijuna eura, izdvojiti za prelazak na moderniju arhitekturu, najviše na izdvajanje monolitne aplikacije u mikroservise (refaktoring). Na taj način softver će biti brži, pouzdaniji i stabilniji te ćemo smanjtiti kompleksnost, odnosno međuovisnost sustava. Investicija je u skladu s tvrtkinom strategijom i s ciljem unaprjeđenja kvalitete i održivosti koda te bržeg razvoja novih funkcionalnosti, a odvijat će se kao “Strategija 2023” koja za cilj do 2023. godine ima prepisati kod na noviju tehnologiju.

„Mišljenja smo da će u budućnosti većina softvera na tržištima nuditi sličan set funkcionalnosti, a komparativna prednost bit će razina usluge koja će se nuditi korisnicima. Zato značajno ulažemo i unaprjeđujemo ovaj segment i posebnu pozornost usmjeravamo na prilagodbu poslovnih procesa korisnika našem softveru, edukaciju i treninge njihovih zaposlenika uz izradu prilagođenih uputa za korištenje,“ istaknuo je Kostovski.

Turistička grana industrije jedna je od najvećih. Sektor pridonosi s 10,4 posto globalnog GDP i 9,9 posto ukupno zaposlenih. Tržište je kompetitivno i brzorastuće. „Upravo nas to motivira da naše rješenje sustavno unaprjeđujemo što nas dovodi do dobre tržišne pozicije, jer smo trenutno među najboljim dostupnim rješenjima. To potvrđuju i ugovori koje potpisujemo s korisnicima, a posljednji u nizu je i naš najveći projekt, Asian Trails,“ Zaključio je Kostovski.