Slovenija: Zelena oaza poziva hrvatske goste

Izvor i foto: Privredni vjesnik

Slovenski turizam je u ovu godinu ušao s jasnom vizijom zemlje kao odredišta za vrhunska iskustva kakva se mogu doživjeti u destinaciji kategorije pet zvjezdica piše Sanja Plješa pljesa@privredni.hr

Sudeći prema podacima Slovenskog statističkog ureda (SURS) i ocjene Svjetske turističke organizacije (UNWTO), prošla godina je, promatrajući s turističke strane, za Sloveniju ponovno bila rekordna. S više od 4,7 milijuna turističkih dolazaka ili 13 posto više i gotovo 12 milijuna noćenja, tj. 11 posto više nego u 2016. godini, slovenski je turizam znatno premašio prosječan rast u Europi.  U 2017. Slovenija  je također zabilježila rekordni publicitet u javnosti, jer su je brojni svjetski mediji uvrstili na ljestvicu jednog od najatraktivnijih turističkih odredišta u svijetu.

“Slovenski turizam je u 2018. ušao optimistično, ali s jasnom vizijom zemlje kao odredišta za vrhunska iskustva kakva se mogu doživjeti u destinaciji kategorije pet zvjezdica. Također, naši su ciljevi povećanje dodane vrijednosti i turističkog prihoda sa sadašnje 2,2 milijarde eura na 3,7 do četiri milijarde eura”, rekla je Livija Kovač Konstantinovič iz Slovenske turistične organizacije (STO). Dodala je kako su prošle godine u Sloveniji najbrojniji gosti bili Talijani, a potom Nijemci i Austrijanci dok su gosti iz Hrvatske na četvrtom mjestu po dolascima.

“U Sloveniji je prošle godine bilo registirano 170.000 dolazaka hrvatskih gostiju koji su ostvarili 380.000 noćenja. Hrvatski gosti u našoj zemlji ostaju 2,2 dana, a ponajviše ih zanimaju skijališta u zimskom razdoblju te terme i lječili-šta u ostalom dijelu godine”, istaknula je Livija Kovač Konstantinovič.

SLOVENCI SU VAŽNO EMITIVNO TRŽIŠTE
Gospodarska suradnja Hrvatske i Slovenije  je zadnjih godina bilježila znatni rast. “Robna razmjena dviju zemalja prošle godine premašila je 3,8 milijardi eura. Na području turizma brojke su također impresivne. Postoji dugogodišnja tradicija dolazaka Slovenaca na odmor u Hrvatsku.

Prema hrvatskoj statistici, tijekom 2017. u Hrvatskoj je zabilježeno više od 1,4 milijuna Slovenaca koji su ostvarili 12 posto ukupnog broja noćenja. To je značajan doprinos na području turističke suradnje Hrvatske i Slovenije”, naglasio je Jakob Štunf iz Veleposlanstva Republike Slovenije u Hrvatskoj, te je dodao  kako su Slovenci važno emitivno tržište za Hrvatsku i nalaze se na drugom mjestu, odmah iza Nijemaca.

Kako bi i ove godine privukli hrvatske goste na dolazak u slovenska turistička odredišta, hrvatskim turistima nudi se bogata turistička ponuda jedne od najvećih turističkih grupacija Sava Hotels&Resorts, kao i mnogih slovenskih toplica te gradova Ljubljane i Maribora. Tvrtka Sava Hotels&Resorts ima pet termi u sjeveroistočnom dijelu Slovenije te hotele na Bledu. Ta tvrtka ove godine ima četiri značajne investicije. Prva od njih vezana je uz obnovu Hotela Golf na Bledu koji je promijenio naziv, a osuvremenjen je tako da svaka soba “ima drugu priču”, kao primjerice onu o kranjskoj pčeli.

U Termama 3000 u Moravskim Toplicama investira se u apartmansko naslje. “Htjeli smo sačuvati tradiciju toga kraja pa smo apartmanske kućice prekrili slamom. Osim toga, tamo je i 3000 četvornih metara vodenih površina i 11 bazena, a sve je namijenjeno uglavnom obiteljima s djecom”, rekla je Slavica Rešeta  iz tvrtke Sava Hotels&Resorts. Dodala je i kako je još jedna posebnost i treća investicija namijenjena tzv. zdravom spavanju jer gosti spavaju na jastucima punjenim heljdinim ljuskicama. Četvrta investicija je u Lječilištu Radenci, poznatom po mineralnoj vodi, a novost za goste su kupke s mineralnom vodom. U planu je izgradnja nove dvorane u kojoj će se piti ta mineralna voda i pričati zašto je ona dobra za zdravlje.

GLAMPING PRIVLAČAN I HRVATSKIM GOSTIMA
Hrvatski gosti vrlo rado posjećuju Terme Olimia, a Andrej Pust iz tih terma je rekao kako je u prvim  mjesecima ove godine primjetno povećanje od 20 posto hrvatskih gostiju u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Tome je vjerojatno pridonijelo i lanjsko otvorenje glampinga - kampinga na višoj razini kvalitete u luksuznim šatorima.

“Glamping je odlično prihvaćen, a u godinu dana koliko je otvoren posjetili su ga turisti iz 13 zemalja. Ove godine je potražnja veća od kapaciteta. Moram napomenuti kako gostima u tim šatorima svakoga jutra donosimo doručak spravljen od vrhunskih domaćih namirnica iz toga kraja”, rekao je Pust.

Poseban naglasak na promociji  Slovenija u 2018./2019. godini dala je na kulturni turizmam koji je pogotovo razvijen u Ljubljani. Uz to, Slovenija se predstavlja i kao zelena destinacija, jer u središte promocije stavlja zeleni aktivni turizam tj. priču o toj zemlji kao zelenom, zdravom odredištu.