Biograd na Moru: 60 godina Ilirije

Izvor i foto: Privredni vjesnik

60 godina Ilirije

KREATOR RAZVOJA TURIZMA I POKRETAČ GOSPODARSTVA

"Svojim značajem Ilirija je postala jedna od triju vodećih turističkih tvrtki zadarske regije i spada među 15 najboljih turističkih tvrtki od posebnog interesa za razvoj hrvatskog turizma uopće", ističe Ražnjević
Piše Jozo Vrdoljak vrdoljak@privredni.hr

Biogradska Ilirija obilježila je prošle godine  60 godina postojanja. Riječ je o turističkoj tvrtki koja objedinjuje pet segmenata ponude: hotelijer-stvo, nautiku, kamping, destinacijsku menadžment-kompaniju Ilirija Travel i real-estate segment - Poslovno-trgovački centar City Galleria u Zadru.

“Kao turističkoj kompaniji koja je od svog postojanja, dakle već dugih 60 godina, predvodnik i kreator razvoja turističke ponude ali i pokretač ukupne gospodarske aktivnosti u Biogradu na Moru i pripadajućoj mu rivijeri, tvrtka Ilirija izrasla je u moderno izgrađenu, suvremeno opremljenu i nadasve kvalitetno organiziranu turističku tvrtku. Svojim značajem Ilirija je postala jedna od triju vodećih turis-tičkih tvrtki zadarske regije i spada među 15 najboljih turističkih tvrtki od posebnog interesa za razvoj hrvatskog turizma uopće”, ističe Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije.

ŠIROK SPEKTAR GOSPODARSKIH AKTIVNOSTI
Novo tisućljeće obilježila je privatizacija i daljnji iskorak kompanije prema stvaranju turističke ponude za turizam 21. stoljeća. Od kraja 1999. godine pa do danas tvrtka je proširila kapacitete i unaprijedila ponudu s posebnim naglaskom na produženju turističke sezone, odnosno razvoju cjelogodišnjeg poslovanja kroz razvoj komplementarnih i integriranih oblika turističke ponude.

Prije 10 godina Ilirija je djelovala u dvije destinacije, Biogradu na Moru i Sv. Filipu i Jakovu, a danas svoje gospodarske aktivnosti obavlja u trima destinacijama sa značajnim prisustvom u Gradu Zadru kao gospodarskom i administrativnom središtu regije.

Ilirija je prije 10 godina bila isključivo turistička tvrtka, temeljeći svoje poslovanje na tri segmenta ponude: hotelijerstvu, nautici i kampingu. Danas je poslovni sustav sa širokim spektrom gospodarskih djelatnosti čije se poslovne aktivnosti realiziraju kroz pet segme-nata ponude nastalih kao rezultat proširenja turističkog segmenta na destinacijski menadžment i ulaska u real-estate segment.

Od jednog hotela, koliko je ih imala 1957. godine do danas, izrasla su četiri nova. Danas su hoteli objedinjeni pod brendom Ilirija Resort s kapacitetom od preko 450 soba i 1000 postelja, visoko kategoriziranih, uglavnom s četiri zvjezdice.

Nautički sektor Ilirije obuhvaća Marinu Kornati i Hotelsku lučicu Kornati, smještenu ispred hotela Ilirije i Kornata, ima sveukupno 805 vezova te u jednom danu, pored nautičara koji imaju ugovoren godišnji vez, može prihvatiti i opremiti više od 2000 nautičara i više od 150 plovila u tranzitu. Marina Kornati i Hotelska lučica Kornati definirale su Biograd na Moru kao grad nautike koji godišnje posjeti 60.000 nautičara.

“Samo se rijetki mogu podičiti time da su u nečem pioniri-stvaratelji. Biti prvi među osnivačima i stvarateljima nautičkog turizma u Hrvatskoj privilegija je tvrtke Ilirija. Ilirija je prije 19 godina dodatno obogatila nautičku ponudu destinacije organiziranjem nautičkog sajma koji je s vremenom izrastao u prepoznatljivu domaću, a u zadnjih nekoliko godina i međunarodnu, turističku i gospodarsku mani-festaciju - Biograd Boat Show”, kaže Ražnjević.

NOVI SEGMENT PONUDE
Ilirija je vlasnik kampa Park Soline, u kojem se godišnje odmara više od 35.000 gostiju. Kapacitet kampa je 3400 gostiju dnevno, na više od 1130 moderno uređenih i opremljenih parcela i kamping mjesta.

“Uz istodobno pružanje dodatnih sadržaja i usluga koje čine dodanu vrijednost postojećoj turističkoj ponudi, stvoren je visoko kvalitetan, integriran i komplementaran turistički proizvod. Riječ je o novom segmentu ponude kojim upravlja destinacijska menadžment-kompanija Ilirija Travel. Okosnica njene ponude i provedbe posebnih pro-grama i proizvoda je poslovanje u vlastitim dodatnim kapacitetima koji sačinjavaju event-brod Nada, Arsenal u Zadru, Villa Primorje i agroturizam kroz otvaranje prvog difuznog hotela u neposrednom zaleđu Biograda na Moru”, naglašava Ražnjević.

Ilirija je prije 19 godina dodatno obogatila nautičku ponudu destinacije organiziranjem nautičkog sajma koji je s vremenom izrastao u prepoznatljivu domaću, a u zadnjih nekoliko godina i međunarodnu, turističku i gospodarsku manifestaciju - Biograd Boat Show.
Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije

ILIRIJINE DIONICE NA BURZI
Stvoreni temelji jačanja korporativnog, institucionalnog
i javnog karaktera

Ilirijine dionice od 2003. godine kotiraju na Zagrebačkoj burzi, a od 2015. na njenoj vodećoj kotaciji Službenom tržištu gdje je izlistano 28 dionica hrvatskih kompanija. “Nakon dvije uspješno završene dokapitalizacije, 2015. i 2016. godine, i ulaska kvalificiranih institucionalnih investitora, stvoreni su temelji za jačanje Ilirijinog korporativnog, institucionalnog i javnog karaktera. Sve će to pridonijeti dalj-njem razvoju ponude svih naših sektora, kvalitetnom produženju turističke sezone s naglaskom na razvoju cjelogodišnjeg poslovanja”, kaže Ražnjević.

Ilirija je prva turistička kompanija u Hrvatskoj koja je dobitnica priznanja za društveno odgovorno poslovanje Indeks DOP-a za 2011. i 2012. godinu u kategoriji srednjih tvrtki, koje dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj.

“Kao društveno odgovorna kompanija potpisnica smo Povelje raznolikosti, dokumenta koji potpisuju poslovne organizacije čime se obvezuju na provođenje politike raznolikosti i nediskriminacije unutar svojih poslovnih sustava, koja se kao inicijativa odvija uz aktivnu potporu Europske komisije”, ističe Ražnjević.