Đuro Tomljenović

Slavonija, Srijem i Baranja: " Sada je pravi trenutak. Kada ako ne sada?"

Izvor : Turizmoteka     Foto: Facebook/Damir Vida

Piše: Đuro Tomljenović

Bio sam u Bolu na Danima hrvatskog turizma u listopadu 2016. kada je doajen hrvatskog turizma Selimir Ognjenović primao nagradu Hrvatske turističke zajednice za životno djelo. Tada je pred gotovo 2000 hrvatskih turističkih djelatnika pozvao na pokretanju jačeg turističkog razvoja i svijetu i turistima otkrivanje Slavonije i Baranje, Zagorja, odnosno kontinentalnog dijela Hrvatske. Okupljenima je tada rekao:
„ Vi mladi koji radite u turizmu i obišli ste svijet, no, jeste li bili u Slavoniji i Baranji? Sada je vrijeme da se pokrenete, i vi i svi ostali, da i tamo pokrenemo turistički razvoj i da ljudi ne odlaze od tamo - kazao je Ognjenović, dodajući poslije kako ne vidi razloga da turistički djelatnici s obale nešto od tih zarađenih eura ostave u Slavoniji i Baranji i tako potaknu razvoj turizma na kontinentu.“

Sve to , da se prisjetimo, rekao nam je čovjek koji je početkom devedesetih bio uz nekolicinu Istrana koji su turizmu otvorili unutrašnjost Istre, koja je danas u svemu ravnopravna, ako ne i bolja od priobalnog dijela Istre. A, kaže Selimir:“ Te 1996. godine jedva smo pronašli deset kuća u unutrašnjosti naše Istre, koje se mogu iznajmiti gostima iz Njemačke i kako bi ih stavio u prospekt“.

Tada se u razvoj turizma u unutrašnjosti Istre, podsjetio nas je Ognjenović, krenulo ne samo zbog pokretanja turističke djelatnosti, već i iz demografskih razloga. Treba li ukazati na to da je sličnost tadašnjih želja u Istri jednaka današnjim težnjama u Slavoniji.

"Turizam moramo prilagoditi nama, iskoristiti ga kako bi naši domaći ljudi od njega dobro živjeli“ govorio je za „Glas Slavonije“ Selimir Ognjenović, te dodao:

„ Nije bilo lako krenuti i u Istri, pa neće biti lako ni ljudima u Slavoniji. No, važno je uvijek znati da turizam neće razviti država, niti institucije, nego ljudi, pojedinci. Turizam je prodaja – proizvoda ili usluga. U seoskom turizmu u Slavoniji nitko ne treba očekivati da će se obogatiti. Turizam će ljudima omogućiti da bolje žive od prodaje svojih proizvoda i usluga. Obitelj koja se dobro organizira, a u Istri sada imamo mnogo takvih primjera, moći će imati solidne prihode radeći kod svoje kuće, razvijajući vlastito imanje. Turizam tim ljudima može omogućiti da ostaju svoji na svome, u svojoj Slavoniji, Srijemu i Baranji, ali isto tako i u Lici, Zagorju, Gorskom Kotaru, Moslavini, Banovini… ističe Ognjenović.

U međuvremenu, eto, prošlo je već gotovo dvije godine Selimir Ognjenović preko svojeg Riva toursa doveo je u Slavoniju i Baranju više grupa gostiju iz Njemačke., organizirao je s HTZ-om i nekim slavonskim županijama u Njemačkoj više prezentacija turističkih mogućnosti i ljepota istočnog dijela Hrvatske.

Nedavno sam obavješten da HTZ i Ministarstvo turizma osnivaju grupu koja će poticati razvoj turizma u unutrašnjosti Hrvatske, a i Institut za turizam počeo je raditi studiju turističkog razvoja i brendiranja Slavonije i Baranje.

Svega ovog prisjetio sam se danas kada sam vidio na Facebooku fotografiju našeg nogometnog reprezentativca Domagoja Vide. On i njegovi „Vatreni“ ovih dana šire Hrvatskom radost i ponos, a svijetom, možda i najveću dosada promociju ove zemlje, njezinih ljudi i njezinog turizma.

O tome hoćemo li znati iskoristiti ovaj trenutak i to ne samo u turizmu, već u ukupnom i gospodarskom pozicioniranju hrvatske države, pa i trgovini, kulturi a posebice u imiđu, tema je za neki drugi osvrt….

Završit ću onim, zbog čega sam i počeo pisati ovaj tekst, fotografijom Vide sa sinom obučenim u šokačka odijela. Mislim da je ta fotografija sjajna, da bude prva promdžbena fotografija za turizam Slavonije, Srijema i Baranje.

Reče Selimir: " Sada je pravi trenutak. Kada ako ne sada?"