Diana Kiršić Rosanda, članica Uprave Medulinske rivijere

Svaka je destinacija brend

Izvor i foto: Privredni vjesnik

"U Medulinu uz razvoj vrhunskih kulturno-zabavnih sadržaja svojim gostima ciljano želimo osigurati izniman umjetnički doživljaj jer kultura na autentičan način animira goste"

Ako ne date tržištu priču o kojoj će pričati, oni će definirati vašu brend priču – kaže David Brier, stručnjak na području razvoja brendova. Upravo time bismo se trebali voditi u razvojnim strategijama turističkih destinacija u industriji koja se kod nas više razvija slučajno, a manje strateški jer naprosto ne koristimo raspoložive turističke alate.

Prema prognozama Svjetske turističke organizacije za trendove do 2030. u sektoru, bitno je definirati uspješan model kojim se animiraju i angažiraju posjetitelji, pruža autentična vrijednost, izgrađuju specifične teme same destinacije kroz različitost ponude, posebice manifestacija. Suštinski je ”must have” za destinaciju pružiti vrhunsko iskustvo jer ljudska neurološka struktura to pamti – a upravo znanja iz područja neuroznanosti otvaraju nove horizonte u poslovanju, načinu kreiranja proizvoda i usluga te njihovoj komunikaciji.

Nužno je da destinacija teži pružiti iskustvo obilja neovisno o standardu gosta u definiranim cjenovnim okvirima.
Prema Tomas anketi Instituta za turizam, od 2014. do 2017. vidljiv je rast udjela gostiju s višim prihodima te smanjenje važnosti pasivnog odmora i povećanja aktivnog. Vidljivo je i da je prosječna dnevna potrošnja po osobi iznosila 78,77 eura, od čega je više od 65 posto odlazilo na smještaj i hranu, a samo desetak posto na kulturu, zabavu, sportsku rekreaciju i izlete.

Važno je razumjeti da je svaka destinacija brend, samo je pitanje kako je turisti percipiraju kao brend - pozitivno ili negativno. Bitno je znati kako percepcija posjetitelja da destinacija zadovoljava njihove potrebe ne generira ponovni povrat gostiju. Misli globalno, djeluj lokalno – sve više utječe na akcije koje ćete provoditi.

U općinama poput Medulina kojem se za vrijeme sezone poveća broj stanovnika za oko 450 posto, koji inače uživa status perjanice hrvatskog turizma, nastojimo kontinuirano povećavati potrošnju kroz raznovrsnost turističke ponude. Upravo u tom segmentu kao destinacija nastojimo osigurati vlastite kulturno-zabavne i sportske sadržaje koji će utjecati na branding destinacije te pozicioniranje na svjetske liste.

Uz razvoj vrhunskih kulturno-zabavnih sadržaja svojim gostima ciljano želimo osigurati izniman umjetnički doživljaj jer kultura na autentičan način animira goste. Primjerice, uskoro otvaramo Rocks&Stars festival koji se održava u starom rimskom kamenolomu Cave Romane u Vinkuranu. Tijekom festivala nastupit će Maksim Mrvica, naš svjetski poznati pijanist, Stefan Milenković, violinist-virtuoz, legendarni Darko Rundek, gudački kvartet Bond, Ricchi e Poveri, jedan od najpoznatijih talijanskih sastava...

U kreiranju sadržaja vodili smo se mišlju da u destinaciju dovedemo svjetski poznate umjetnike, kao i one manje poznate, ali kvalitetne izvođače. Uz to, posebnu smo pažnju posvetili društveno osjetljivim temama pa ćemo tako, između ostalog, koncertom Maksima Mrvice pulskoj bolnici donirati inkubator. Također smo u cilju jačanja multikulturalnosti ove godine osigurali svojim gostima da uz hrvatske vrijednosti upoznaju i izraelske kroz dvodnevni program Discover Israel na kojem nastupaju mentalist Roi Yozevitch te glazbeni izvođači Duo Ozone i bend Acollective, a cijeli program oplemenjen je izložbom fotografija i gastro delicijama. Multikulturalnost te međusobno razumijevanje i prihvaćanje različitosti su alfa i omega uspjeha turizma.