Danijela Mihalić Đurica, dir. predstavništva HTZ-e u Francuskoj

Francuzi opet otkrivaju Hrvatsku

Izvor i foto: Privredni vjesnik

FRANCUZI OPET OTKRIVAJU HRVATSKU

Uvažavajući potencijal i veličinu francuskog tržišta, uz najavljeno otvaranje novih letova, u sljedećem razdoblju možemo očekivati daljnji kontinuirani porast dolazaka i noćenja s ovog tržišta

Kako uopće osmisliti turističku promociju neke zemlje u Francuskoj koja je neosporni svjetski turistički šampion? Sagledavajući s turističkog aspekta ovu velesilu i sve njene atribute, jasno je da se promocija na ovom tržištu mora odvijati promišljeno, s jasno postavljenim dugoročnim ciljevima, uz imperativ zadržavanja izvornosti i autentičnog izričaja u svim turističkim segmentima.

Stoga je nužno nastaviti podizanje daljnje prepoznatljivosti imidža Hrvatske, posebno ističući komparativne prednosti pojedinih regija i različitost cjelokupne turističke ponude.

Francuskog gosta zanima bogata povijest zemlje s naglaskom na kulturni identitet, izvornost ponude, bogatu prirodnu baštinu, autohtonu glazbu, jezik, tradicionalna jela i pića, običaje i navade, kontakte s lokalnim stanovništvom...

Francuzi definitivno ne žele dolaziti u Hrvatsku da bi uživali u francuskim vinima ili španjolskom maslinovom ulju, uvoznim tartufima ili pak konceptu “sunce, more, plaže”, jer to imaju i kod kuće.

Upravo je Francuska naš najveći konkurent na tom tržištu ne samo zbog nevjerojatno bogate i raznovrsne turističke ponude, nego i čitavog koncepta raznih subvencija kojima se podupire domaći turizam.

No Hrvatska se sa svojom turističkom ponudom savršeno uklapa u potražnju francuskog gosta.

U 2017. u Hrvatskoj je ostvareno više od 540.000 dolazaka Francuza, što predstavlja porast od devet posto te rekordnih 2,1 milijuna noćenja, što je porast od šest posto u odnosu na prethodnu godinu. Ostvarena su značajna povećanja i u selektivnim turističkim oblicima koji znatno pridonose povećanoj turističkoj potrošnji. Primjerice, u segmentu nautičkog čartera u 2017. ostvaren je rast dolazaka francuskih turista od 11 posto, odnosno šest posto više noćenja.

Hrvatska se, kada govorimo o nautici, u ponudi pojedinih specijaliziranih organizatora ocjenjuje jednom od najatraktivnijih i najbolje prodavanih destinacija i to odmah iza Francuske koja je nedostižna svjetska velesila u tom segmentu.

Tomu su zasigurno pridonijele i aktivnosti koje sustavno provodimo zadnjih godina, poput sudjelovanja na najvećim nautičkim sajmovima kao što je onaj u Parizu ili Rochellu, međunarodnim festivalima maritimne baštine u Brestu, Vannesu, ali i brojnim specijaliziranim radionicama i edukacijama agenata i edukatora. Vesele i ostvarena povećanja u razdobljima pred i posezone te u regijama u kojima dosad Francuzi nisu bili prisutni u velikom broju, a što se prije svega odnosi na kontinentalne županije ili na Zagreb koji se definitivno na francuskom tržištu nameće kao nezaobilazna city break i europska kulturna metropola.

Francuzi zadnjih godina ponovno otkrivaju Hrvatsku kao članicu EU-a, zemlju nevjerojatnih prirodnih ljepota, čistih plaža i relativno povoljnih cijena, ali i kao geografski vrlo blisku destinaciju. Uz činjenicu da im je, posebno uslijed nedavnih terorističkih atentata, sigurnost jedan od prioriteta pri odabiru odmorišne destinacije, Hrvatska na izazovnom francuskom tržištu evidentno postaje jednom od najvažnijih odmorišnih destinacija.

Uvažavajući potencijal i veličinu francuskog tržišta, uz najavljeno otvaranje novih letova, u sljedećem razdoblju možemo očekivati daljnji kontinuirani porast dolazaka i noćenja s ovog tržišta.
Kako bi što bolje predstavio potencijale koje Hrvatska ima kao jedna od najboljih nautičkih destinacija na Mediteranu te kako bi izravno omogućio suradnju zainteresiranih hrvatskih i francuskih partnera i buyera, HTZ putem svojega francuskog predstavništva i uz potporu HGK i ove godine organizira specijaliziranu radionicu SELL Croatia namijenjenu marinama, čarter kompanijama, putničkim agencijama specijaliziranima za nautički turizam...

Danijela Mihalić Đurica, direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Francuskoj